Michelin

Michelin

måndag 15 mars 2010

Mansförnedring av det värsta slag

Hollywoodfruarna
Är det någon som jag fullkomligt älskar att se är just Maria, det är en kvinna som vi i Sverige kan vara stolta över, trots att det finns dom retar upp sig på henne enbart för hennes dialekt. Den här gången fick man träffa hennes mamma, som visade sig prata precis lika som din dotter. Ska Svenska folket reta upp sig på henne också då kanske?
Nej, Maria är den som är pysslig och huslig och hon månar om de sina och gör precis som så många andra Svenska kvinnor gör i sina hem, nämligen pyntar och donar och fixar och grejar. Inget konstigt med det.
Men de andra två "tanterna" som hade ett Barbie-party var ju så fruktansvärt att se!
Jag som kvinna skämdes just i det ögonblicket att vara just kvinna!
Snacka om mans-förnedring i högsta klass!
Att se två gamla kärringar som tror sig se bra ut och som beter sig på det här sättet är enbart bevis på att det finns själ till att vissa kallas för "dumma blondiner".
Att ni män inte reagerar och gör väsen av er förvånar mig!
För om vi skulle ha vänt på hela situationen och istället placerat två Svenska välbärgade män som ordnade ett Ken-party och som bjöd hem kvinnor som var tvungna att servera med bar överkropp och som roade männen på en fest, ja då hade det blivit ett annat ljud i källan.
Då hade det blivit en katastrofal händelse!
Jag kan inte med ord beskriva min känsla för jag brukar sällan bli upprörd över andras beteenden men här kände jag att här gick gränsen till vad jag klarar av.
Nej, mans-förnedring är ingenting för mig!
Du kan skriva till Hollywoodfruarna och ställa vilken fråga du vill: HÄR
Image and video hosting by TinyPic

3 kommentarer:

  1. Jag håller med fullständigt , även om Marias tofsar kan bli lite mycket :)

    SvaraRadera
  2. Hannah
    Varje gång man ser ett thriller eller actionserie ser man ett gäng påklädda asfula karlar som dreglar, stirrar och anmärker på flickor på en strippklubb där avklädda tjejer spretar med benen åt alla håll och kanter. Är det ett actiondrama väntar en scen med en svettigt fetto som underhåller sig själv med sin femfingrade vän medan någon tös i minimal bikini som inte ser äldre ut än 20 kommer in i bild. I den svenska "Farsan" tvingas en ung tjej pussa ett ful gammal karl på munnen. Vad är skillnaden? Hollywoodfruar är precis som annan underhållning. De har bara lite kul - det är dom värda.

    SvaraRadera
  3. Jag håller med, hade det varit tvärtom hade det blivit ramaskri. Nu säger inte Gudrun Schyman något. Skillnaden är att vi män inte bryr oss om män visar sig nakna på affischer eller som nu på tv och är inte så känsliga på sånt som kvinnor är. Men det jag som sagt anmärker på är att detta får visas men hade kvinnor gjort samma sak så hade inslaget stoppats som prostitution, nu är det bara en kul grej enligt kvinnorna. Lika ska vara lika tycker jag. Antingen visas samma eller inget.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar..