Michelin

Michelin

torsdag 28 maj 2015

Avskyr mygg!

'Moskito Shocker', doftar tallbarr och citron, är avskräckande för myggor.

Jag har plötsligt blivit utsatt för en massa myggbett, myggen som aldrig har tyckt om mig tidigare fullkomligt älskar mig idag, konstigt nog och detta trots att jag inte ens har sett en enda mygga. 
Nu ska jag köpa hem lime och hela nejlikor och ställa lite här och där här hemma!

För jag vill inte vara blodgivare!


Man kan tro att alla myggor suger blod, men det är bara honmyggorna som biter 
eftersom hon behöver blodet för att kunna lägga sina ägg.


ATT TÄNDA RÖKELSE med doft kan också vara ett sätt att skrämma bort myggen.

Ett bra tips är att dela en lime i två delar och stoppa i hela nejlikor, som man sedan kan ställa på ett fat i rummet.

6 MYGGFRIA TIPS

▪ Håll dig sval, myggorna gillar svett.
▪ Ha på dig luftiga kläder, helst vita.
▪ Ät B-vitamin och vitlök.
▪ Har du ingen sprej,gnid in huden med rölleka, malört, persilja eller björkblad.
▪ Ringblommor, tagetes, basilika, tomat och potatis är växter som myggorna inte gillar.
▪ Andra ämnen att prova är tjära, citronsaft och äppelcidervinäger.


Har ni några fler tips för att slippa myggen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar..