Michelin

Michelin

lördag 30 maj 2015

Inte lätt alla gånger att vara veterinär................

Klockan nio på kvällen ringde telefonen hemma hos en veterinär ute på landsbygden. 

Hans fru svarade och sa åt honom att det var till honom. 
Veterinären suckade, reste sig, gick ut i hallen och tog samtalet. 
I andra änden hördes en dam: ”Jo, det är så att två hundar parar sig utanför mitt fönster. Hur kan jag få dem att sluta?” 
”Försök sära dem med hjälp av ett kvastskaft”, sa veterinären 
och de avslutade samtalet. 
Efter tre minuter ringde telefonen igen. 
Hustrun svarade. Det var till mannen och han hörde samma dam igen: ”Hundarna vägrar sluta. 
Vad ska jag ta mig till?” ”Försök att tömma en vattenhink över dem”, rådde veterinären. 
Damen tackade för rådet och samtalet avslutades. 
Fyra minuter senare ringde telefonen igen. 
Hustrun svarade och talade om för sin man att det var samma kärring igen. 
”Hundarna slutar inte trots att jag hällde en hink kallt vatten över dem”, beklagade sig damen. 
”Gå ut och säg till hanhunden att han har telefon”, sa veterinären. 
”Telefon? Skulle det kunna fungera?” 
”Tja, det har funkat tre gånger för mig ikväll.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar..