Michelin

Michelin

onsdag 13 maj 2015

Efter min stroke så kan jag ibland inte riktigt förstå vad folk menar när de pratar...

Min man kom in till mig där jag satt i data-rummet och så sa han:
Idag tänkte jag göra bandspagetti och köttfärs..

Jag satt länge och väl och funderade vad han menade..
Nä, hur jag än försökte, så kom jag inte på vad det var för mat han pratade om. 
Köttfärsen förstod jag men inte bandspagettin.
Till slut kände jag tårarna börja rinna i mina ögon och jag kände en viss panik.
Herre jösses, jag måste väl veta vad bandspagetti är, tänkte jag lite desperat..
Lugnt och stilla förklarade min man var det var för något.. 
Och jag kunde då få bort den "bandspagettin" som jag hade uppe i huvudet 
och bilden i mitt huvud byttes genast ut till den riktiga bandspagettin..

Så kan det
 bli ibland.... men det är bara att försöka lägga det bakom sig och gå vidare ..
Jag vet ju att det blir en god middag i alla fall till slut.. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar..