Michelin

Michelin

onsdag 13 maj 2015

Jag ska snart att få komma iväg och göra en volymförlängning av ögonfransarna istället för fransförlängningen som jag tidigare gjorde..

Jag skulle ju vilja ha såna här fransar...


Och inte några långa fladdrande fransar som irriterar ögonen!

Jag visste inte alls att det var skillnad på Volymfransar och Fransförlängning 
den dagen jag gick och skulle fixa till mina ögonfransar.

Men med fransförlängning så får man som jag fick, mycket långa fransar 
men väldigt glest och jag fick titt som tätt borsta fransar för att lägga dom till rätta. 
Det räckte bara med att det blåste för mycket så blev dom i o-ordning. 
Jag började därför fundera över om jag verkligen hade fått det som jag ville ha.

När jag blinkade så kände jag ett visst obehag i ögonen, lite vasst på något sätt. 
Och mina ögon kändes mer känsliga än normalt. 
Jag är övertygad om idag efter att ha läst en massa om detta, 
att det var dessa strån som skavde och kanske hade det väl kanske inte gjorts helt korrekt.
Jag klankar absolut inte den personen som utförde detta på mig, 
men hon borde rimligtvis förklara skillnaden mellan volymförstärkning och fransförlängning 
och att hon var relativt ny inom detta område. 
Det är något som man bör upplysa sina kunder om!

Det visade sig alltså att jag hade fått fransförlängning 
och jag skulle väl kanske ha volymfransar, 
ja så kan man ju kunna säga mycket kortfattat.. 
Eftersom jag i normala fall använder mig utav mycket mascara eller lösögonfransar 
så ville jag naturligtvis få riktigt kraftiga ögonfransar. 
Annars kunde jag ju lika gärna fortsätta med min mascara och lösögonfransar. 

Jag har nu  hittat någon som verkligen kan det här med volymfransar 
och som förstår hur man vill ha.. 

Jag frågade personen i fråga om hon har lång erfarenhet och goda kunskaper 
eller om de är helt nya på det här området. Jag får väl låta lite gnällig och krävande men det är ju ändå jag som ska betala och tycka om det jag betalar för. 

Nu har jag äntligen lyckats få bort mina superlånga spretiga fransförlängning med hjälp av olja 
och jag har nu en ny tid för volymförlängning den 21 maj på ett annat ställe. 

Är det någon här som har gjort fransförlängning eller volymfransar? 
Skriv gärna och berätta hur du upplevde det första gången.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar..