Michelin

Michelin

söndag 29 januari 2012

Kan ni föreställa er hur det är att tappa minnet?

Helt plötsligt en dag så är ingenting sig likt längre..

 Jag blev chockad en dag när jag som vanligt skulle gå in och kika in på en sida som jag ofta brukar besöka.
 Men den här dagen stod där något mycket märkligt, tyckte jag..
Så jag var tvungen att kolla upp med personen i fråga och höra om det var ett skämt eller om det var på allvar.
Och med stor fasa så får jag reda på att det är på fullaste allvar...

Vad är det då undrar ni säkert..

Jo, inne på hennes sida börjar hon med orden: jag har tappat minnet..
och sen kommer hela hennes berättelse vad som har hänt..

Hon har tydligen varit ute och promenerat med sin hund och halkat omkull 
och i detta ögonblick så slår hon i sig huvudet och plötsligt inser hon att hon har tappat minnet. 
Visst låter det hemskt...
Tänk vad fort det kan gå att från ena stunden vara fullt medvetande för att i nästa stund vara helt ovetande om allting runt omkring sig. Föreställer er själva hur det skulle kännas att inte känna igen sig alls.. Hennes hund visade vägen hem och när hon stod utanför sin dörr så visste hon inte ens vart hon var, men hon trevade efter ett par nycklar som hon hade i sin ficka och en utav nycklarna passade så hon gick in och där kände hon inte igen alls.. Men ändå var hon tydligen hemma...


Ja ska jag inte berätta hela hennes historia här 
utan ni kan själva göra ett besök hos henne och fortsätta att läsa vidare om hennes fruktansvärda dag .. 
Klicka HÄR så kommer du in på hennes sida.

Men tänk på det... det kan hända vem som helst, när som helst.. 
Vi ska vara försiktiga och ni som känner till henne sen tidigare skriv gärna några rader till henne, så kanske vi alla kan hjälpa och stötta henne i denna svåra stund som hon nu har för att försöka återkomma igen.
Kan vi tillsammans?... så ska vi väl försöka få henne att minnas igen!
Vi ska hålla ihop och stötta och hjälpa varandra..
Nästa gång kan det vara du som blivit drabbad..








2 kommentarer:

  1. Tack snälla rara Berith! Så fint du skriver om mej. Jag fick tårar i ögonen när jag läste det. Du är verkligen en toppentjej!!
    Ha en bra dag och tack än en gång!
    Kramar från Monica.

    SvaraRadera
  2. Tack snälla rara Berith! Så fint du skriver om mej. Jag fick tårar i ögonen när jag läste det. Du är verkligen en toppentjej!!
    Ha en bra dag och tack än en gång!
    Kramar från Monica.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar..