Michelin

Michelin

söndag 8 januari 2012

Fistades våldsamt. Ska man ha sådana människor "fria" ute i vårt samhälle?



En man i 50-års åldern, boendes i Laxå kommun, fistades våldsamt av en handikappad granne.

Det är med en viss förskräckelse som jag läser att en man i den åldern blir fistad av en handikappad granne..
Min tanke går just till den här 50-åriga mannen och visst är det fruktansvärt att sådant händer, 
men jag kan ändå inte låta bli att tänka:  var den här 50-åriga mannen också handikappad? 
Eller var han kanske med på noterna till en början? 
Ja, man kan spekulera mycket i denna händelse, men ännu värre är att man sedan går ut i Nyheterna 24 och 
samtidigt vill passa på att uppmana allmänheten att använda 
citat: 
någon form av glidmedeln vid sådana oplanerade ”fistings”. Saliv, smör eller yoghurt t.ex går bra. 
Däremot skall man försöka undvika sådant man har i exempelvis garaget, såsom smörjoljor eller tvättmedel då dessa kan ha överdriven laxativ effekt på tarm och mage.
slut citat

Jag anser att man bör verkligen se till över vilka som behöver stöd och hjälp ute i vårt samhälle.. 
Fullt friska människor ska inte behöva bli utsatta för sjuka personer. 
Felet ligger i att man inte tar ansvar för våra "sjuka" idag på rätt sätt.
Skräck senariot vore väl om det nu hade varit ett barn som hade blivit utsatt för denne burduse och våldsamma handikappade grannen. Men ändå så låter man detta bara falla i skymundan på något sätt..
Vi måste värna om våra sjuka likväl våra friska, 
och detta är något som absolut inte borde ske i vårt land idag.
Något är fel, anser jag...
Men vad görs åt detta problem?
Skriv gärna här och berätta dina tankar om detta..



1 kommentar:

  1. Gert-Åke Larsson11 januari 2012 kl. 09:55

    På min tid klippte vi ballarna av såna där slösinta byfånar så de blev lugnare och for omkring så mycket.
    Sen spred de ju inte avkommor med en massa konstigheter efter sig heller.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar..