Michelin

Michelin

fredag 20 januari 2012

En professor påstår att pappor kan skada sina barn för livet..

Jag kan inte annat än att bli förbaskad när jag läser


Pappor kan skada sina barn för livet.


Bara genom att vara sig själva.
– De flesta män är inte lämpade att ensamma ta hand om små barn, 
säger professor Annica Dahlström, 65

”Kan leda till kronisk stress”


Vad händer om pappan ändå tar över vårdnaden av barnet?
– Den otryggheten kan i värsta fall leda till kroniska stressymptom när barnen blir äldre. 
Diabetes, hjärt- och kärlsjukdomar, fetma, många av de sjukdomar vi ser i?dag orsakas av kronisk stress. 
Barnen kanske inte blir lika starka psykiskt som de hade kunnat bli.
Pappaledighet är alltså direkt skadligt?
– Han behöver inte ta över hela ansvaret ensam. Varför skulle han göra det?
För att han vill vara nära sitt barn.
– Han ska inte vara pappaledig ensam det första halvåret, tycker jag. 
Det är bra om mamman också finns till hands. Barnet behöver en förtrolig person som det kan lita på.
Kan inte den personen vara pappan?
– Jo, så småningom. När barnet är tre, fyra år, kanske.

Vill du läsa mer om det här så klicka HÄR

Själv blir jag lite smått galen av att såna här människor som ska få uttala sig på detta viset bara för att man är professor. 
Jag är övertygad om den här personen själv måste ha varit med om något i sin barndom.
Jag skulle inte förvåna mig att hon också tycker att barnen skulle kunna klara sig helt och hållet från en man. 
För männen ska väl inte få existera längre.. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar..