Michelin

Michelin

tisdag 19 januari 2016

En historia om: Fyra kompisar som inte hade träffat varandra på nästan 30 år återförenades på ett party.

Efter flera drinkar behövde en av männen gå på toaletten och ursäktade sig. Under tiden började de kvarvarande männen prata om sin söner.
Den första killen sa, ”Min son är min stora glädje här i livet. Han började jobba på ett framgångsrikt företag på botten av stegen samtidigt som han studera ekonomi och tog sig snabbt upp i företagshierarkin. Nu är han vd på företaget och så pass rik att han gav sin bästa kompis en splitterny Mercedes på hans födelsedag.”
”Det är ju suveränt!” svarade en av de andra männen och fortsatte. ”Min son är också min stora glädje här i livet. Han började jobba på ett flygföretag, pluggade på flygskolan och blev tillslut pilot. Senare blev han delägare i företaget och nu äger han den största delen av deras aktier. Han är så rik att han gav sin bästa kompis ett eget jetplan på hans födelsedag.”
Den tredje mannen höjde sitt glas och sa, ”Fantastiskt! Min son studerade på det bästa universitetet i världen och sedan blev han ingenjör. Han startade sitt eget byggföretag och är numera multimiljonär. Han gav faktiskt också något mycket flådigt till sin bästa kompis i födelsedagspresent. En 30, 000 kvadratmeter stor villa…”
De tre männen fortsatte att gratulera varandra till att ha så fantastiska söner samtidigt som mannen som varit på toaletten återvände och frågade vad som stod på?
En av männen svarade, ”Vi pratar om hur stolta vi är över hur framgångsrika våra söner är, vad gör din son?”
”Min son är gay och jobbar som stripp-dansare på en nattklubb,” svarade han.
En av de andra männen sa då, ”Det var trist att höra, du måste vara besviken?”
”Absolut inte,” svarade mannen. ”Jag varken skäms eller är besviken. Han är min son och jag älskar honom. Dessutom verkar han klara sig rätt bra faktiskt. Han fyllde år för två veckor sedan och fick en vacker 30, 000 kvadratmeter stor villa, ett jetplan och en splitterny Mercedes av sina tre pojkvänner.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar..