Michelin

Michelin

lördag 24 januari 2015

Jag blir fruktansvärt less på ryktesspridning!


Det är något som jag är inte alls är van vid, som är uppväxt i en storstad där ingen kände någon och visste inte ett dugg om varandra och inte brydde man sig heller...
Men här, där jag bor idag, så räcker det med att en enda person fått för sig nånting och då är karusellen igång och då eskalerar det och blir bara värre o värre och när det väl kommer fram till den som det ryktas om, så ser de bara ut som fågelholkar och i frågar sätter vad får folk allt ifrån tro.. 
Har man inget annat å göra så här på landsbygden än att sitta i gårdarna och prata om alla eller är man fullt medveten om att sprida falska rykten gör mer illa än någon ens anar. 
Jag har själv gått på en del av allt sånt här "prat", men jag har själv upptäckt att det inte alls stämmer med verkligheten.
Skulle jag tro på alla dessa rykten jag hör så skulle väl ingen egentligen vara riktigt klok och våra döttrar skulle väl förmodligen vara gravida med skomakar Anders son och Greta skulle vara förmögen utan att ens veta om det och Putte skulle förmodligen vara utfattig ... m.m. 
Fy för den lede vad detta är trist.. Men detta är baksidan av att bo på landet....
Det viktigaste är att man själv får skapa en uppfattning och märka själv de fel o brister som alla människor mer eller mindre tycks ha ... 
Men jag blir ibland så less på ryktesspridning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar..