Michelin

Michelin

onsdag 26 november 2014

Dags att baka pepparkakor eller bygga pepparkakshus.............

Tillhör du de som bakar pepparkakor till julen?

Gör du då din egen pepparkaksdeg eller köper du färdig?
Jag tillhör de som fullkomligt älskar Annas Pepparkakor och jag har hittills inte lyckats få till just den otroligt goda smaken hur jag än gör. Därför så har jag gett upp att baka pepparkakor, annars hade jag förmodligen gjort pepparkaksdeg och bakat en massa pepparkakor eftersom vi äter pepparkakor året om. Den färdigköpta pepparkaksdegen kan man ju inte äta, så den kommer jag då aldrig mer att baka ut till några pepparkakor för att äta, men däremot använda den degen till att göra dekorations-pepparkakor.. Är det någon som har lyckats att få till just den där otroligt goda smaken som just Annas Pepparkakor har? Så dela gärna med dig av receptet..

Gör du pepparkakshus? 
Jag såg inne på Facebook någon som hade gjort väldigt små pepparkakor som man kunde hänga över kopp kanten.. vilket jag tyckte var en rolig grej och otroligt fint och det är ju en alldeles lagom bit. Jag har "lånat" bilden som visar denna roliga idè. 
Det är mycket som man slutat med att göra just för att barnen blivit stora.
Att baka stora pepparkakshus tillhör en av de saker som jag har slutat med sedan barnen vuxit upp. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar..