Michelin

Michelin

fredag 28 november 2014

Baka pepparkakshus är en konst..

Jag tyckte att det skulle vara så kul att kunna baka små pepparkakshus som man kan hänga över kaffekoppen, se bild till vänster. 
Jag gjorde ett försök och jag måste säga att jag har absolut inte så mycket tålamod, så det blev som det blev.. se bild till höger.
Huvudsaken är att vår dotter fick sig ett gott skratt när hon såg mina små pepparkakshus som mer eller mindre såg ut som att det varit någon slags översvämning av florsocker.
Visserligen säger man att övning ger färdighet.. men jag vet inte om jag orkar ge mig på några fler pepparkakshus, inte så här små i alla fall.. för det var pillrigt..
Tilläggas skall att efter min stroke så har mitt tålamod totalt försvunnit därav resultatet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar..