Michelin

Michelin

måndag 13 juni 2011

Maggjagare... minns ni dom? Men nu vill jag skaffa en myggjagare istället...


Minns ni dom skorna?
Myggjagare!

Men nu ska jag istället försöka ge mig i kast att införskaffa en myggjagare istället.
Det är en portabel myggbortstötare: Thermacell

Det är en behändig lite apparat som stöter bort mygg och knott inom en radie på tre meter, som är idealisk i trädgården eller ute i naturen. Den innehåller tre myggbortstötande doftservetter och bultanvätska. Varje servett vara upp till 12 timmar och den ska finnas att köpa på Granngården för en kostnad av 299 kronor..

Någon som har testat den?
Hur tycker ni att den fungerar?

Sen finns det ju ännu värre saker som man kan köpa för att bli av med sina mygg...
eller vad sägs om Mosquitio Magnet Patrio som också finns att köpa på Granngården..Det är en effektiv myggmaskin som lockar till sig mygg och knott. Mosquito Magnet är ljudlös och luktfri. För ytor upp till 4 000 kvadratmeter. Levereras med ett fångstnät..
Priset för denna lilla knepiga sak är 4 995 kronor..
För detta anser jag vara det mest konstiga jag har sett.
Man vill alltså på fullaste allvar att jag som kund ska köpa en apparat som fångar in mygg och knott för nästan 5.000 kr ... frågan är ju sedan: - Vad gör man av alla mygg och knott som man har lyckats fånga in då? Släpper man ut dom till grannen som man är ovän med? eller dör dom i den här apparaten? Jag har ofta hört att mycket går att sälja med mördande reklam, men det här tar nog priset ändå, eller vad tycker ni?





1 kommentar:

  1. haha Ja, det låter lite konstigt. Men tanken att man kan skicka över myggen till en dum granne, var väldigt roligt. Men köpa något som man inte vet funkar för 5000 kronor verkar inte vettigt.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar..