Michelin

Michelin

söndag 17 maj 2020

Nu får det vara nog med hetsjakten på Paulo Roberto!

Nu plockar butikerna bort Paulo`s produkter ifrån hyllorna.

Jag skulle vilja se den kvinna som har en man
eller en son eller släkting eller en vän av det manliga könet 
som gör ett enda misstag (som exempelvis köpa sex) 
för att sedan straffa mannen i fråga, 
så som man gör nu idag mot Paulo. 
Skulle du då reagera på samma sätt då?

Det finns något som heter: Förlåt oss våra synder.
Vart har det tagit vägen, nu då? 

Jag accepterar absolut inte våldtäkter, 
misshandel och jag försvarar absolut inte de som gör sig skyldiga till brott. 

Men ska nu Paulo straffas genom att plocka bort hans varor från hyllorna i våra butiker! 
Ja, men då skulle bli rätt så tomt i hyllorna om de skulle plocka bort varor som varje våldtäktsman  som har våldtagit, misshandlat kvinnor i vårt land. 
Men dessa män blir aldrig dömda, utan de går helt fria. 
Här är det istället ett mörkertal.
Det är nånting som är fel. 
Mycket fel... 🤔


Läs i Aftonbladet

Varför inte istället visa upp fotografier på alla hemska män 
våldtar och misshandlar kvinnorna i vårt land.
Varför inte publicera alla dessa män?

Sluta jaga Paulo och sluta slå undan benen för honom. 
Han är fullt medveten om vad han har gjort
 och han får tillräckligt med bestraffning så det räcker till ändå. 

Jag läste Runar Sörgards inlägg på Facebook idag
och jag måste hålla med Runar där. 
Jag tillhör den grupp som inte ens skulle tänka tanken att lyfta första stenen 
för att bestraffa någon. 
Inte mot någon över huvud taget!
Försök istället få tag i alla de som verkligen gör sig skyldiga 
till att ha våldtagit och misshandlat alla våra kvinnor i vårt land. 

Sluta hetsjakten! 

Det var precis lika med Martin Timell.
Om han nu fick den möjligheten att stoppa sina händer innanför trosor på den här kvinnan, 
så måste ju kvinnan varit helt tom i huvudet. Varför tillät hon honom att göra det där och då?
Hon kunde helt enkelt bara klappat till honom på plats och sen var det bra med det.
Lika så var det med Lasse Kronèr som hängdes ut och som också visade sig vara oskyldig.
Nu får det banne med räcka med den här hetsjakten.
Vi vuxna kvinnor kan väl säga nej på ett bestämt sätt
 och vi kan väl också slå dem på käften som gör närmanden.
Eller blir vi helt handlingsförlamade då?
Till skillnad mot när jag var barn och blev våldtagen av en känd utländsk man,
 men då visste jag inte bättre. 
Men idag (som vuxen) skulle jag ha slagit och spottat och klöst och fräst, 
på den man som skulle ge sig på mig.
Jag skulle slåss för mitt liv. 
Jag skulle ju då rakt inte ligga helt paralyserad i en badtunna 
och tillåta en karl stoppa händerna innanför mina badbyxor, 
om jag inte själv ville det, 
för att sedan göra en anmälan flera år senare. 







1 kommentar:

  1. Jag hålker tyvärr inte med dig! ��

    Om en mycket känd man som tycks vara förebild för tiotusentals ena dagen betalar för att utnyttja en flickas/kvinnas kropp, som med all sannolikhet inte har några andra alternativ än att låta män göra just det, och timmar senare kan sitta i myssoffan och berätta för svenska folket, utan några egentligen kritiska och hårda frågor, om hur synd det är om HONOM... så får jag som man, som make, som bror, som pappa till två pojkar, inte låta min röst vara tyst. Hur ogärna jag än önskar yttra mig. Hur ogärna jag än vill låta som att jag dömer en annan människa.

    Men det är min skyldighet att ibland ta ställning. Och det är en rättighet att få yttra sig.

    Därför:

    En människa går inte från att ena dagen leka indianer och cowboys till att i nästa grovt misshandla någon som ligger i backen. Det är något som sker successivt.

    En människa går inte från att ena dagen dricka lättöl till att i nästa injicera heroin. Det är något som sker successivt.

    En människa går inte från att ena dagen stjäla tuggummi i närmaste mataffären till att i nästa begå ett väpnat rån mot en bank. Det är något som sker successivt.

    I min verklighetsuppfattning går inte en man från att aldrig ha köpt sex av en främmande kvinna till att plötsligt göra det.

    Däremot kan en man, i detta land där vi blundar för det mesta, där vi skickar styrkekramar till förövare, där vi säger till förövare som är över 50 år (!!) "Alla kan göra fel", "Du är ju bara människa", gå från att köpa sig en utsatt kvinnas kropp, till att några timmar senare sitta i en myssoffa och till svenska folket få möjlighet att utan särskilt kritiska frågor, säga: "Det var första gången", "Det är min barndom", "Det är att jag är så lycklig"...

    Det är hyckleri bortom allt. Det är bevis för noll empati och medkänsla. Och ni som tycker "Oj oj oj oj... så synd om honom", ni som tror er vara så stora och kloka därför att ni inte dömer, därför att ni förlåter, ni borde vara de som ligger i den flickans/kvinnans lånade säng och under en dag får uppleva vad hon troligtvis får uppleva varje dag under flera år. Så kanske ni bättre skulle förstå de som blir förbannade på de som klappar er våldtäksman på ryggen och säger "Alla kan göra fel"...

    VÅGA TA STÄLLNING SÅ SLIPPER DIN DOTTER, DIN SYSTER, DIN VÄNNINA ELLER NÅGON ANNANS OCH NÅGON ANNAN RISKERA ATT BLI NÄSTA OFFER.

    /Daniel Mendoza

    SvaraRadera

Tack för din kommentar..