Michelin

Michelin

måndag 17 oktober 2016

Det finns alltid de som vinner på Lotto

Vad skulle jag göra om jag vann Drömvinsten?


Jag har aldrig spelat på nätet.

Det finns ju alltid de som vinner. 
Och det känns som att alla andra vinner på Lotto, men inte jag.
Men skam den som ger sig. 
För plötsligt kan det hända, att vinst utdelas även till mig!


Det skulle ju vara som en dröm
om jag en dag skulle vinna drömvinsten!

Jag har ofta funderat över vad jag skulle göra om just jag skulle vinna drömvinsten. 
För det finns så otroligt många hål att stoppa i. 

Jag har ofta tänkt tanken: 
Om jag någon gång skulle få chansen att få gnida på en Alladin-lampa 
och en ande plötsligt skulle dyka upp,
så har jag hela tiden haft fyra önskningar.

1. Jag skulle genast tänka på mina barn och barnbarn, först och främst. 

2. Det skulle vara till stor hjälp om jag skulle ha vunnit drömvinsten, 
lagom till den dagen jag går i pension (år 2018) 
För det är med stor fasa som jag tänker på pensionsdagen, rent ekonomiskt.

3. Jag skulle åka på semester till en varm och solig plats.
Det skulle verkligen kännas otroligt skönt för min fibrovärkande kropp.
Jag skulle gå hand i hand på en solig sandstrand, 
tillsammans med min älskade man och bara njuta av tillvaron. 

4. Jag skulle dessutom se till att hjälpa och stödja projekt: Vid din sida Stockholm








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar..