Michelin

Michelin

tisdag 10 maj 2016

Orolig inför morgondagens besök hos frissan

Jag tillhör de som är lika orolig över att gå till frissan som att gå till tandläkaren.

Imorgon har jag en tid hos frissan!
Det var länge sedan jag blivit riktigt nöjd efter att ha varit hos frissan.
Men denna gång ska jag testa ytterligare en ny frissa!
Så jag håller verkligen tummarna att det kommer att kännas bra efteråt, trots min oro. 

Jag vill inte längre ha den så kallade "raggar-bruds-frisyren" 
som bara vuxit ut och som sätts upp i hästsvans och som har färgats i alla dess olika färger.
Det fattas bara en cigarett fimp i mungipan och en gammal halt schäferhund vid min sida och att jag sätter på mig en gammal sliten skinnjacka och ett par skitiga tights och foppa-tofflor. 

Nä nu vill jag ha en frisyr!
Så att det verkligen blir lite stil och klass på mitt hår.
Det är mitt hår väl värt!
Jag ska försöka se det positivt nu att jag ska till frissan!

Men jag har fortfarande inte bestämt mig för vilken frisyr jag ska ha!
Det är just det som är så fruktansvärt svårt.
Jag tycker alla andra är så förbaskat snygga i håret och själv får jag liksom aldrig till det.
Är jag ensam om att känna så här inför ett besök hos frissan? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar..