Michelin

Michelin

tisdag 9 april 2013

Tandläkarbesök avklarad

Men det var inte roligt.
Men vem sjutton tycker att det är roligt att gå till tandläkaren!
Men jag har manisk skräck och jag blir sömnlös flera nätter innan tandläkarbesöket.. Jag blir illamående och får hjärtklappning...
JA JAG VET nu kommer alla att säga att jag inte är ensam om att känna så..
Men jag sitter som en vettskrämd liten flicka med tårar i ögonen...och jag skulle nog föredra att stå öga mot en luden spindel eller se en kringlande orm framför mina fötter..och då är jag vettskrämd för både spindlar och ormar..
En händelse sedan mitt första möte med en tandläkare som barn har etsat sig fast i mitt huvud och jag får inte bort mina hemska upplevelser.
Därför har nu tandläkaren skickat en remiss till en psykolog som ska hjälpa mig att bearbeta bort min rädsla..
Det har varit en oerhört jobbig dag. Tandläkaren kunde i alla fall ta en röntgenbild på den onda tanden och det visade sig att jag hade inflammation så jag fick en pencellinkur och en ny tid då tanden skall dras ut.
Anser mig själv ha varit rätt duktig som tillät tandläkaren att få kika i min mun och tagit en röntgenbild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar..