Pekka Kekki, som precis stigit av båten, läser skylten och utbrister på finlandssvenska:
"Det var väl en djävla tur att man är finne!"
Advokat blir stoppad för fortkörning |
En polisman stannar en brottmålsadvokat. Han har kört i 80 km där bara 30 km/h är tillåtet. Följande samtal äger rum mellan polisen och advokaten: |

Tänka sig att jag fick kontakt med Telia på detta sätt.. Bara genom att skriva något om dom, så hör dom av sig, det var precis som Comviq också gjorde då jag skrev att jag var less på dom..
Helt otroligt, men att ringa och få hjälp ifrån deras support är stört omöjligt.
Jag har ringt ett flertal gånger till supporten på Telia men jag kommer inte så mycket längre än att jag får höra att det här klarar jag själv..
Men snälla Telia: Jag klarar INTE av det här själv.... och det borde Telia -supporten förstå varje gång jag ringer och frågar hur jag ska göra och när jag frågar om jag har gjort något fel eller inte..
Bara en som en sådan sak att man ska kunna ta bort USB kabeln och låta den mobila trådlösa routern Huwawei E5s ligga någon annan stans, men då kommer jag inte ut på nätet över huvud taget. Jag måste alltså ha inkopplat routern med USB-kabeln för att jag ska kunna komma ut på nätet.
Men frånsett det, så säger jag TACK till Susanne Boström från Telia som tog sig tid att skriva till mig här..
Jag ska absolut försöka följa ditt förslag, så får vi se vad som händer.
Här är svaret från Telia..
Hej!
Jag heter Susanne och jobbar på Telias kundservice.
Det är tråkigt att läsa att du inte är nöjd med ditt mobila bredband.
Michelin: Jag är inte nöjd med den support som jag skulle behöva för att få det att fungera.
När man har mobilt bredband är det mycket som påverkar hastigheten. Det är bland annat täckningen, din dator, modemet och hur många som använder nätet för tillfället. Michelin: Min dator är det inget fel på och ska min uppkoppling påverkas negativt om det är fler som använder sig av nätet? Jag betalar ju för att få upp till 6 Mbit/s det står i era broschyrer. För övrigt så sitter jag helt själv med två stationära datorer och en laptop, men får endast en stationär dator att fungera.
Att du får olika hastigheter vid dina mätningar kan bero på att det är fler som använder nätet vid vissa tillfällen, till exempel på kvällar. Michelin: Jag har testat både kvällar, tidiga mornar, mitt i natten, alltså precis under hela dygnet är det lika dålig uppkoppling och jag kommer att fortsätta göra mätningar för att se om det verkligen blir någon tid på dygnet då det är som bäst.. Någon gång måste det väl bli bättre, tycker man ju..
Du skulle kunna prova att låsa nätet på 3G för att se om det hjälper. Så här gör du det:
Logga in på admingränssnittet genom att ange 192.168.1.1 i adressfältet i din webbläsare.
Logga in. Sedan klickar du på: Inställningar - Fjärranslutning - Nätverksinställningar - Endast 3G - Verkställ.
Michelin: Jag ska testa detta och jag kommer att återkomma och berätta hur det gått..
Jag hoppas detta kommer att hjälpa dig.
Michelin: Jag är dig evigt tacksam för att du tog dig tid att skriva en kommentar om detta..
Det är mer än jag har fått dom gånger jag har pratat med er support..
Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice



