Man kan inte säga att det är fel på min dator
när jag inte kan få se och lyssna på You Tube och jag kan inte heller lyssna på musiken på Spotify, utan att det bara hackar sig fram hela tiden.
Med den usla bredbandsuppkopplingen som jag har nu idag så är detta ett minne blott..
Är det så det ska vara?
Och ändå ska jag betala pengar till Telia fastän det inte fungerar?
Det känns inte rätt tycker jag.
Jag är faktiskt väldigt ledsen och trött på Telias dåliga argument
när dom skriver till mig följande:
"När man har mobilt bredband är det mycket som påverkar hastigheten.
Det är bland annat täckningen, din dator, modemet och hur många som använder nätet för tillfället.
Att du får olika hastigheter vid dina mätningar kan bero på att det är fler som använder nätet vid vissa tillfällen, till exempel på kvällar"
Jag kan bara säga att jag hade tidigare:
Ljusnet
och jag hade aldrig några problem med bredbandsuppkopplingen,
tyvärr så flyttade jag och jag kunde inte längre ha Ljusnet.
Så jag blev först tvungen att använda mig utav Comviq och det var inte ett dugg bättre.
Jag tog till mig vad mina vänner och bekanta rekommenderade mig och det var att skaffa Telia..
Sagt och gjort.
Men frågan är om det innebär att jag inte längre ska få se något på You Tube
eller inte längre få lyssna på musik på Spotify längre?
Jag kan inte heller skriva när jag vill på min blogg och jag kan bara ibland lägga in bilder på min blogg, eftersom inte går att använda sig av Telias mobila bredbandsuppkoppling
när det är fler som använder nätet vid vissa tillfällen.. (enligt Telia själva)
Så min blogg blir också påverkad i negativ riktning eftersom jag inte kan uppdatera
när jag själv vill.
Nu har jag provat att sitta framför datorn vid olika tidpunkter på dygnet och det spelar ingen roll om jag sitter vid datorn tidigt på morgonen eller mitt på dagen eller på eftermiddagen eller på kvällen eller mitt på natten, jag har lika dålig uppkoppling hela tiden.
Så då kan det ju inte bero på att det är fler som använder sig av nätet i alla fall.
Då återstår bara täckningen, min dator, modemet enligt Telia..
Så frågan är: Måste jag verkligen ha modem när jag har trådlöst mobilt bredband?
Det är ingen på Telia som har sagt att jag måste ha modem när jag använder mig utav
Telias egen Huawei E5s som är en trådlös router.
Sen har vi min dator och det är absolut inget fel på min dator.
Då finns det endast kvar: täckningen och det är ju just den som jag klagar på
det är ju den jag betalar för men som jag inte får..
Jag vill bara ha en väl fungerande bredbandsuppkoppling och inget annat.
OBS!
DENNA TEXT LÄGGER JAG ÄVEN IN PÅ FACEBOOK...
Hej igen!
SvaraRaderaJag förstår att det inte är roligt att ha en uppkoppling som inte fungerar som den ska.
Om du kontaktar mig via den här länken ska vi se vad som gör att göra:
http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515
Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice