Michelin

Michelin

torsdag 17 oktober 2013

Bäst i klassen...

Lille Olle är bäst i klassen, alltid först färdig med proven. 


En dag när Olle sitter och väntar på att resten av klassen ska bli klar så säger fröken till honom:

- Olle, du är så duktig att jag måste ställa dig en extra fråga, det sitter 5 fåglar på en gren. 

Du har med dig ett luftgevär och skjuter en av dem. Hur många sitter kvar?

- Ingen, svarar Olle


- Vad menar du med ingen?


- Jo, den ene stupar i backen, och de andra flyr skrämt därifrån.


Fröken nickar lite motvilligt:

- Svaret skulle egentligen varit fyra, men jag gillar sättet du tänker på.


Lite senare räcker Olle upp handen.

- Ja, Olle, säger fröken.


- Fröken, kan jag få fråga dig en sak?


- Jaa, det får du.

- Ok, 3 damer står vid en glasskiosk och alla har köpt varsin glass. 

En av dem slickar på glassen, den andra biter i den och den tredje suger på den. Vem av dom är gift?


Fröken rodnar nu kraftigt men svarar:

- Jaa, jag vet inte riktigt, kan det vara hon som suger på glassen?


- Nej, fröken, det är hon som har ring på fingret som är gift, men jag gillar sättet du tänker på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar..