Michelin

Michelin

söndag 15 mars 2020

Jag förstår inte alls denna hysteri om toalettpapper.


Har folk tänkt att sitta på toaletten och skita ut corona-viruset, 
eller hur tänker folk här tro. 

Jag förstår inte alls.


Jag bunkrade inte ens upp mängder av toalettpapper 
då jag mer eller mindre bodde på toaletten dygnet runt, då jag hade Crohns tarmsjukdom. 

Jag har gudskelov en hand-dusch i handfatet som jag använde och som jag använder än idag. 
Jag kan knappt leva utan min hand-dusch, 
för det är så skönt att kunna spola av sig och sen ta lite barnolja efter på. 

Jag personligen tycker det känns lite små äckligt att bara torka sig i röven med papper 
och att inte kunna få använda min hand-dusch. 
Jag är väl lite larvig kanske, men jag har alltid tyckt att det är mest hygieniskt. 
Så det är inget som jag har lagt till med nu idag, 
utan jag har alltid velat ha hand-dusch intill toaletten.


Och för att inte tala om att tvätta händerna.

Herre jösses, tvål och vatten är något som går åt här hemma, 
för det är också något som vi alltid gjort i alla tider:
att tvätta händerna ofta är en självklarhet för oss!

Ska detta nu vara något som folk plötsligt ska lära sig?

Det som är så självklart!

TVÄTTA HÄNDERNA och sköt hygien, det kommer man långt med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar..