Michelin

Michelin

tisdag 12 november 2019

Jag stryker och stryker


Jag fullkomligt avskyr att stryka, 

men det är något som jag gör ändå när andan faller på. 

För jag vägrar ju att stoppa in nånting i skåpen utan att det är struket.
För någon dag sedan hörde jag gubben min, sa nånting om att 
han behövde nog köpa nya fräscha svarta T-shirts.

Och vad tror ni att jag hittade när jag tittade i min strykhög:
om inte svarta T-shirts och det var väl ett tiotal.
Jag hade minst lika många jag.

Så idag har jag tagit itu med dom.
Nu blir det en kort vilopaus, till nästa gång jag ställer mig vid strykbrädan. 
Jag får fruktansvärt ont i svanken när jag stryker och det hjälper inte hur jag än ställer in strykbrädan. Inget hjälper, men strykningen måste ju bli klar. 
För snart är det dags för nästa tvätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar..