Michelin

Michelin

fredag 11 maj 2018

Städning ur garderoberna

Visst är det jobbigt och bökigt och rörigt, 
men det är ändå härligt att gå igenom precis varenda garderob.

Jag har fyra olika storlekar på kläderna! 
Allt från den minsta storleken till den största. 
Min tanke har ju varit att jag ska alltid ha kläder, till precis vilken storlek som helst kring midjan.
Den här gången blev jag lite extra glad, 
eftersom jag kunde ha de näst minsta kläderna som fanns i min garderob. 

Men nu är frågan: om jag ska göra mig av med de större storlekarna, för att sedan hoppas på att jag aldrig mer kunna ha det. Eller kanske jag skulle hänga ut kläderna i gäststugan och spara, 
utifall att jag får större midjemått. 

Jo, jag tror att jag sparar kläderna! 
För det kan ju gå väldigt fort, tills jag blir ännu mer rund och trind runt magen.
Kläderna är ju som gott oanvända, så det känns som nya kläder för mig. 

Den som spar han har, sägs det ju. 
Så jag spar nog!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar..