Michelin

Michelin

måndag 18 december 2017

Jag lever



Dagens händelse: 
Jag slumrade till där jag låg i sängen på dagvården på sjukhuset.
Och jag blev väckt av ett jädrans oljud ifrån apparaten som gav mig min Entyvio-behandling. 
Sköterskan kom och stängde larmet och frågade om jag drömt något, 
för jag hade flaxat med armarna ovanför för huvudet. 

Och ja visst hade jag drömt!
Jag drömde att jag dansade balett och gjorde världens finaste piruett. 
Det var därför larmet gick! 
För så fort jag rör på armen så sätts larmet igång. 

Så där väcktes jag ur mina drömmars drömmar om att en gång som barn 
vilja vara graciös och elegant och dansa balett.
Jag? En liten knubbis? Ha ha ha 
Ja, även som liten kicka så var jag lite av en knubbis och ränderna går ju aldrig ur. 

Ja, i drömmarnas och fantasins värld så kan allt hända!
Men jag dansar ändå vidare, men inte bara i fantasin, 
utan jag dansar mycket graciöst och elegant på köksgolvet 
med mina lurviga tofflor på fötterna och iklädd i mina mjuka pys-å-mys-kläder 
och skiter i hur jag ser ut. 

Huvudsaken är att jag gör det jag vill och mår bra! 

Det kallas för att leva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar..