Michelin

Michelin

söndag 28 augusti 2016

Diabetiker och fika.Ett plus i kanten till alla de som satsar på sockerfritt!


Jag blir lite frustrerad när jag ska ut och ta en fika

Det enda som jag hittar på de flesta ställen, kan vara en liten havrekaka som är sockerfri.
Det är väl ungefär vad som finns i kaffebröd, som är utan socker.
Och skulle jag vilja ha en smörgås, ja då serveras det oftast det vita brödet.
Mörkt bröd är mycket sällsynt att jag hittar.
Alla vill ju inte ha vitt bröd. Och alla kan inte äta vitt bröd!

Är det meningen att jag måste ha med mig en egen smörgås när jag ska ut och ta en fika? 
Jag tycker att man ska satsa mer på sockerfritt och mörkt bröd, för det är många som skulle må betydligt bättre utan allt detta socker. Jag menar då även de som inte är diabetiker. 
Så jag ger ett plus i kanten till alla de som satsar på sockerfritt!
Vilket är nyttigt för ALLA!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar..