Michelin

Michelin

söndag 10 april 2016

Mitt nya liv och leverne

Sedan jag hamnade på sjukhuset i påskhelgen så har jag ändrat mitt liv och leverne.

Jag har alltid varit en nattmänniska och jag har sovit till långt in till lunchtid.
 När jag väl vaknade vid elva- tolv tiden (halvseg) så tog jag mig en smörgås eller två och en stor kopp thè som frukost. Sedan åt jag ingenting alls förrän på eftermiddagen, då blev det bara en kopp kaffe och en bulle eller sockerkaks skiva. Framåt kvällningen, vid sju tiden åt jag en rejäl middag med både sås och potatis och allt som man egentligen ska äta. Senare på kvällen så dukade jag fram chips och läsk och en skål med smågodis stod alltid framme på vardagsrumsbordet.

Jag har aldrig tidigare riktigt förstått varför man ska kliva upp en tidig morgon 
och inte få sova ut.
Men efter min vistelse på sjukhuset, så har jag fått in helt nya rutiner.

Idag så somnar jag redan vid tio- elva- tiden på kvällen i soffan och jag längtar bara till min säng och när jag väl lägger mig så somnar jag direkt. 
Detta är något som jag har aldrig tidigare upplevt. Förr så kunde jag ligga och vrida och vända på mig  i timmar och inte kunde somna.. Men nu idag är det helt tvärtom.

Idag vaknar jag vid sju - halv åtta tiden på morgonen och då blir det eventuellt en liten skål med fil och flingor och en smörgås och en kopp kaffe. Och till detta några glas vatten. 
Sedan tar jag det lugnt och går och småpysslar lite grann i en mycket lugn takt. 
Jag pysslar om mig själv och ser till att smörja in mitt ansikte och kropp..
Framåt tolv tiden så äter jag en riktig lunch, 
då det kan vara antingen soppa eller kokta grönsaker m.m.

Jag ska även börja med att göra smoothie`s och jag tänker då använda mig utav chiafrön, frukter, bär m.m. och låta fantasin flöda. 

På eftermiddagen vid två- tre tiden så blir det antingen en kopp kaffe eller en kopp varm buljong och en skorpa till. Vid fem- sex tiden så blir det middag och då naturligtvis helt utan en massa såser och jag har minskat betydligt med både potatis, ris, pasta. Utan det blir mer grönsaker på tallriken för varje dag. När sedan kvällen kommer så tar jag mig en kopp buljong eller kaffe och en skorpa.

Det är det enda som jag idag ser till att försöka hålla mig till. För jag känner idag att bara denna lilla förändring gör att jag mår allt bättre inombords och jag märker att min hy förändrats till det bättre och det allra bästa är ju att jag märker ju även på vågen och mitt midjemått att jag krymper, 
sakta men säkert. 

En sak är säker:
Jag kommer INTE att äta en massa smågodis, choklad, chips, läsk längre!
Jag känner inget sug alls till det idag!

Jag som alltid tidigare har varit en riktig gottegris!

Jag är nöjd och tillfreds med mig själv och mina insatser till att börja ett nytt liv och leverne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar..