Michelin

Michelin

söndag 20 september 2015

Idag blev det några bullar, men jag brände dom lite grann, så typiskt.


Det är inte så lätt att baka bullar när man har haft en stroke.. 


Men jag tyckte ändå att det gick rätt så bra idag. 


Jag vet bara inte riktigt hur man ska grädda bullar i varmluftsugn. 
Någon som bakar bullar i varmluftsugn, varför blir mina bullar lite brända?


Men ni skulle bara se hur köket såg ut efter mig... florsocker på hela golvet, det måste ju ha varit hål i förpackningen, får jag väl skylla på.
Det finns inte en socker-gnutta i dessa bullar förutom florsockret som är uppe på bullarna. 
Tänkte att det är bra eftersom jag även är diabetiker.
Jag kan ju inte ens ta ett fotografi utan att det blir lite suddigt, så jag är väl kanske lite skakig på handen. 

Jag kunde även koka riktigt kaffe till mig o gubben idag, utan att det blev "ängla-pink" som min pappa skulle ha sagt om kaffet var tunt. 
Jag måste erkänna att jag är ändå rätt så nöjd med det jag har presterat idag. 
Men nu är min hjärna trött.. oerhört trött.. Huvudet känns väldigt tungt 
Så nu blir det vila en stund..



Jag funderar på om jag är "botad" på nåt sätt.

Förr så skulle jag aldrig kunna släppa in en enda människa om det inte var tipp topp och städat.. 
Men skulle någon plötsligt dyka upp nu idag, speciellt just i detta ögonblick, efter att jag har spillt pärlsocker på köksmattan och hela diskbänken full med disk och en kladdig spis efter att ha kokat blomkålssoppa, så skulle jag inte bry mig ett dugg.. 

Jag skulle förmodligen bara sätta mig ner i mina svarta "hemmakläder" 
som är fullt med vetemjöl och ta en kopp kaffe.
Undrar om det är ett sundhetstecken tro... 
Fast jag skulle ju förr ha tyckt att jag vore en slarver då ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar..