Michelin

Michelin

söndag 14 juni 2015

Jag har kommit hem ifrån Kreta/Chania eller närmare bestämt ifrån Platanias


Beträffande badstränderna i Platanias så är det inte alls den sandstrand som jag förväntade mig 
utan det är lite grövre sand som uppblandat med mindre stenar. 

Så jag badade inte alls i vid dessa stränder utan det blev enbart poolbad! 
Man sjönk ner i den så kallade sanden så det blev otroligt besvärligt att gå där över huvud taget, det gick inte ens att ha nånting på fötterna och att gå barfota var en ren plåga.. 

Det är absolut ingen badplats för barn! 
Min man gjorde ett försök att gå i vattnet men ramlade och gjorde illa sitt ena ben. 

Vi sa särskilt till om att vi absolut ville ha sandstrand när vi besökte resebyrån, 
så att jag kunde få bada för att få bort min värk.

Jag och min man var förra året på Alcudia och där hjälpte det verkligen att bada i havet och min värk minskade.. 
 Ving resor hävdade att var sandstrand på Platanias så vi litade på detta,
men när jag påpekade att det inte var någon sandstrand, så fick vi följande svar via mail ifrån Ving resor:
 
Har själv varit i Platanias och upplevde då stranden som väldigt bra. Men den kan bitvis variera. Stranden i och runt Platanias är sand/grus strand. Det är bara att gå nån 100 m åt ena eller andra hållet så är det bättre om det inte är bra just där ni kommer ner. Mot Agia Marina/Kato Stalos är det bästa stranden där är det sandstrand. Detta ligger ca 400 m från där ni kommit ner.

Vilket vi också gjorde men det var lika dålig sandstrand åt bägge hållen. 
Detta trots att man på Vings reklam och information säger att det enbart var 300 meter ner till vår sandstrand. 
Vi ville inte heller sätta oss på någon buss bara för att kunna hitta en fin sandstrand!

Läser jag om Platanias så kallade sandstränder på andra ställen än just Vings resor
så skriver till exempel Apollos resor följande om Platanias sandstrand: 
Stranden i Platanias består av sand uppblandat med mindre stenar. 
Undervattensströmmar förekommer längs hela kuststräckan vid kraftig vind.



Hade vi bara haft en aning om att det var en sådan strand, 
så hade vi absolut inte åkt till Platanias utan istället valt ett helt annat ställe.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar..