Michelin

Michelin

fredag 12 juli 2013

Ett sånt här mail fick jag och jag ser att det är något lurt med detta..

Var försiktig med detta meddelande. Liknande meddelanden har använts för att stjäla personliga uppgifter. Om du inte litar på avsändaren ska du inte klicka på länkar eller svara med personliga uppgifter.

Åtkomst till ditt konto är begränsat till närmast följande :

  • Vi har märkt att du har betalat din faktura tva ganger på samma gång

  • (din fil: 17193_73)
    För att bekräfta din återbetalning:
  • Logga in nu :
  • Tjänster Kundkrets,
    11/07/2013
    © Telia
    Part of TeliaSonera
    Orgnr. 556430-0142



    JAG FICK ETT MEDDELANDE IFRÅN TELIA här och som jag tycker är jätte bra, så man får bekräftat att det INTE är Telia som ligger bakom såna här mail..
    Jag har ju inte ens Telia och ändå fick jag ett sånt här mail...

    Men så här skriver "riktiga" Telia:
    Blogger Telia sa...
    Hej!

    Jag heter Patricia och jobbar på Telias kundtjänst. Som du redan förstått är detta bluffmail inte skickat från oss. Vi på Telia uppskattar verkligen att du går ut och varnar dina läsare, det gör att risken för att någon ska råka illa ut minimeras.

    Du kan även göra en anmälan om överträdelse till oss här: http://www.telia.se/privat/abuse/anmalan-av-overtradelser.page

    Jag tackar återigen och önskar dig en riktigt fin sommar!

    Med vänlig hälsning
    Patricia Elsius
    Telia Kundservice
    13 juli 2013 11:04
     Radera

    3 kommentarer:

    1. Hej!

      Jag heter Patricia och jobbar på Telias kundtjänst. Som du redan förstått är detta bluffmail inte skickat från oss. Vi på Telia uppskattar verkligen att du går ut och varnar dina läsare, det gör att risken för att någon ska råka illa ut minimeras.

      Du kan även göra en anmälan om överträdelse till oss här: http://www.telia.se/privat/abuse/anmalan-av-overtradelser.page

      Jag tackar återigen och önskar dig en riktigt fin sommar!

      Med vänlig hälsning
      Patricia Elsius
      Telia Kundservice

      SvaraRadera
    2. Jag förstod väl att det inte var Telia Kundservice som låg bakom såna mail.. men hur många går på det tro och frågan är ju då vad som kan hända.
      Tacka Patricia Elsius på Telia Kundservice för ditt svar..
      / Michelin /

      SvaraRadera
    3. Hej Michelin!
      Jag har personligen inte hört talas om att någon gått på bluffmailet, och förhoppningsvis förblir det så. Vi får in många förfrågningar om det är ett mail som kommer ifrån oss på Telia. Som tur är har problemet med bluffmailen även uppmärksammats i media, och jag hoppas att informationen om att det inte är riktigt når de som fått eller får dessa mail. Det är också därför det är så tacksamt att det bloggas om dessa bluffmail: )

      Ha en bra dag!

      Med vänlig hälsning
      Patricia Elsius
      Telia Kundservice

      SvaraRadera

    Tack för din kommentar..