Michelin

Michelin

måndag 24 juni 2013

Handlar du på Fyndiq så ska du bara veta hur dom fungerar.. inget positivt precis... Därför vill jag VARNA.... när du handlar på Fyndiq...

Jag vill VARNA folk att handla på Fyndiq

Vi beställer en vara hos Fyndiq och vi betalar för varan 
och skriver sedan vår dotters adress, eftersom det är hon som ska ha paketet
 och sedan avvaktar vi på att få hem paketet.
Tiden går och ingenting händer!
 Ingen avisering på sms även fast dom skulle ha mobilnummer.
Man kan inte själv ringa till Fyndiq finns ej något telefonnummer? Det finns inte ens på Hitta.se
Fyndiq har själv inte försökt att ringa oss.

Vår dotter får ingen avi om något paket, 
men vi får till svar ifrån Fyndiq att paketet har returnerats på grund av att 
vår dotter inte har hämtat ut något paket.. 
Men då borde det ju rimligtvis komma en avi först så att hon får en chans att hämta ut paketet..

Men så har inte skett utan paketet har tydligen skickats tillbaka till Fyndiq vilket är mycket märkligt...
Istället kommer nu idag ett mail ifrån Fyndiq där man nu påstår att man nu har två alternativ att välja mellan...
och läs själva här nedan... det är så sjukt att man gör på detta sätt..
Vi vill bara ha varan som vi har betalat för. 
Varför får man ingen avi eller sms och varför ska vi betala något extra?
Fyndiq måste först och främst se till att kunderna ska få sin avisering
 så att kunden har möjlighet att hämta ut varan. 
Men det gäller tydligen inte hos Fyndiq...




Fyndiq Kundtjänst, jun 24 12:23 (CEST):
Hej 
Tack för ditt svar.
Eftersom leveransadressen/kontaktuppgifterna du angivit i order XXXXXXX  tyvärr inte var korrekt kunde avin för paketet med overt Fodral iPhone 4/4S nitar svart. inte levereras till dig som den skulle, vilket innebar att paketet aldrig hämtades ut och därför gick i retur till butiken.
Att ångra sitt köp genom att inte hämta ut det aviserade paketet och låta det gå i retur till butiken är dessvärre inte ett godkänt sätt att ångra ett köp på Fyndiq. Det står angivet i de Allmänna köpvillkor som du aktivt valt att godkänna när du gjorde din beställning på Fyndiq.
Du har nu två alternativ att välja mellan;
1. Butiken skickar ut leveransen till dig igen mot en kostnad av 10 kr, vilket inkluderar returfrakten och frakt för nyuskick.
2. Du kan nyttja ångerrätten och få pengarna tillbaka för ditt ångrade köp. Dock måste vi då ta ut en avgift på 150 kr outhämtat paket.
Vänligen återkom till oss snarast och meddela hur du önskar göra, så ska jag hjälpa dig vidare i ärendet.
Ha en fin dag

Med vänlig hälsning
Stefan
Fyndiq AB | www.fyndiq.se



Fyndiq Kundtjänst, jun 21 13:12 (CEST):Hej
Den 9 juni gjorde du en beställning hos oss på Fyndiq som bland annat innehöll produkten Covert Fodral iPhone 4/4S nitar svart. Vi har blivit informerade om att du inte hämtat ut denna försändelse och att den därför gått i retur till butiken.
För att kunna lösa detta på bästa sätt vill jag passa på att dubbelkolla några saker med dig:
Stämmer adressen nedan?
XXXXXXXXXX
Är du folkbokförd på adressen? Har du varit bortrest eller nyligen flyttat? Står ditt namn tydligt på dörren/brevlådan eller har du kanske en c/o adress som inte kom med när du angav leveransadressen i beställningen?
Stämmer mobilnumret du uppgivit: XXXXXXXXX?
Jag vill också dubbelkolla så att du inte missat någon eventuell avi för ditt paket? Avin skickas antingen som brev, sms eller e-post (e-postavier kan fastna i skräpposten).
Bekräfta uppgifterna eller återkom med rätt uppgifter så snart du kan, så ska jag hjälpa dig vidare i ärendet.
Med vänlig hälsning
Stefan
Fyndiq AB | www.fyndiq.se








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar..