Här är ett utdrag som pointshop har om mig som jag hittade idag..
den 20 oktober 2010 den 18 januari 2011 360 kr
den 22 juli 2010 den 20 oktober 2010 360 kr
den 15 juli 2010 den 22 juli 2010 7 kr
Kampanjen du har använt heter 7 dagars VIP 50 provmedlemskap + MP3 spelare.
Här provade du Point Shop VIP i 7 dagar för 7 kronor.
I välkomstbonus mottar du samtidigt 61500 poäng, som vår weebshop kan växlas till välkomstpresenten.
Som nämnt på sajten, är Point Shop VIP-medlemskapet ett abonnemang, som automatisk förnyas med mindre det i mallan tiden är av sagt.
DETTA STÅR OCKSÅ PÅ DERAS SIDA:
Om man har några eventuella frågor till dom, så får man alltså dessa svar.......
Jag har läst igenom villkoren och jag ser ingenting där det står att medlemsskapet kostar 360 kronor...
Jag har aldrig fått någon MP3 spelare heller och inget annat heller..
På deras sida finns att läsa följande frågor och svar:
- Varför har det dragits 360 kronor från mitt konto?
Det hände, när vi förnyade ditt VIP.medlemskap. Eftersom vi inte har registrerat att du av sagt ditt medlemskap, har vårt system automatiskt dragit 360 efter provperiodens slut.
- Jag har aldrig accepterat att jag blir anmäld ett abonnemang
Det är inte helt riktigt. Det är inte möjligt att beställa, utan att acceptera våra villkor. Vi har gjort mycket ut av att tydligt göra att det är ett tillvidare abonnemang.
- Det står på kampanjsidan (Klicka för att se) OBS! DENNA TEXT har jag lagt HÄR NEDANFÖR!
- Det står i villkoren
- Det står i orderbekräftelsen
- Hur av säger jag mitt VIP abonnemang?
Det gör du från VIP-medlemsområdet
Det är inte möjligt att av säga sig medlemskapet genom att skriva till supporten. Eftersom vin inte kan garantera att det registreras direkt. Från det du skriver till att din supportförfrågan har blivit handlagt kan det gå lite tid ( upp till några dagar) . Vi önskar inte att rikera att medlemskapet förnyas i mellantiden mot din vilja.
Därför är det endast möjligt att avsäga sig medlemskapet från a href="/vip/">VIP området, var det registreras automatisk och omedelbart. Klicka här för att logga på medlemsområdet.
- Jag har inte beställt något VIP-medlemskap
Eftersom beställning är betalat med kreditkort, kunde det finnas tecken på att andra ha tillgång till dina kreditkortsuppgifter. I fall det är tillfället, så bör du omedelbart kontakta din bank och få ditt spärrat och bleoppet annulerat. Samtidigt bör du också av säga ditt VIP-medlemskap här på sajten.
- Jag har inte fått min välkomstpresent
När du beställde VIP, fick du satt in 61500 på ditt Point Shop användarkonto. Det är den kontorörelse som heter "VIP-bonus - MP3 spelare kampanj, de poäng kan du använda till att bestläla din välkomstpresent i vår shop. Du hittar välkomstpresenten genom att söka på presentens namn.
- Jag har glömt mina loginuppgifter till Point Shop
Fyll i din epostadress i fältet nedan, så skickar vi ditt lösenord till din epostadress.
Det här är villkoren som pointshop påstår att vi får läsa:
Terms for campaign id 173
Betalningen utförs över en SSL-krypterad förbindelse godkänd av PBS.
CM Network A/S, som driver PointShop-konceptet, använder Forbrugerpost ApS som fakturerare på denna transkation
Servicen erbjuds av Forbrugerpost ApS (CVR nr.:31478936, Algade 44, 2. sal, 9000 Aalborg, Denmark. Villkor
När du registrerar dig, så godkänner du att Forbrugerpost Aps på uppdrag av PointShop debiterar 7 kr. för 7 dagars VIP-medlemskap vid PointShop.se. Efter provperioden övergår du automatiskt till ett fortlöpande VIP-medlemskap. Här efter debiteras det 360 kr. (4 kr per dag) var 90:e dag, tills du säger upp det VIP-medlemskap. När betalningen är utförd kommer dit medlemskap automatiskt att uppgraderas till VIP-medlemskap, och du vill innaför 1-2 arbetsdagar motta 61.500 poäng på ditt PointShop-konto som kan växlas till en MP3 spelare
Kortinnehavarens ansvar
Registreringen är bindande från den stunden då betalningen är igenomförd. Som kortinnehavare är du förpliktad att betala fulla beloppet på hela VIP-medlemskapet för den valda perioden och kommande debiteringar, ifall du inte avanmält ditt medlemskap.
Avanmälan
Du kan när som helst avanmäla ditt VIP-medlemskap. Det är inte bindande. Avanmälan av ditt VIP-medlemskap sker på VIP-sidan på PointShop.se. Adressen är http://www.pointshop.se/vip (du bör vara inloggad)
Ångerrätt
När du köper en servicetjänst, som aktiveras med det samma, så är det ingen lagstadgad 14 dagars ångerrätt på köpet.
Ifall du har frågor är du mer än välkommen att kontakta vår support här
HÄR ÄR VILLKOREN som vi får läsa!
SER NI ETT ENDA ORD OM DEN TEXT SOM VISAS OVAN?
Står det någonting om 360 kronor kommer att dras tills du säger upp medlemsskapet?
TILLÄGGAS SKALL att jag kan inte på några villkor kan säga upp det här, eftersom jag inte ens kommer ihåg lösenordet och jag får inte något svar när jag försöker få fram det. Så jag sitter fast som i en rävsax... JAG VILL INTE HA NÅGOT MED POINTSHOP ATT GÖRA!
Senast uppdaterat den 3 november 2009.
1. Vem är vi?
Pointshop är en sajt och en service, som erbjuder sina medlemmar att tjäna poäng genom att använda annonsörers erbjudande på PointShop. Poängen kan sedan växlas mot produkter i shoppen hos någon av våra leverantörer på PointShop.
Dessa villkor förklara, hur du får använda PointShops service och sajt (www.pointshiop.se), samt hur vi skyddar dina personuppgifter.
PointShop är ett koncept, som erbjuds, utvecklas och drivs av:
CM Network A/S
Algade 44, 2.
DK-9000 Aalborg
Danmark
CVR-nr. 31576318
Tel. +45 88 820 628 (måndag – fredag, 9.00 – 15.00)
E-post: info@cmnetwork.dk
Läs mer om CM Network A/S via www.cmnetwork.dk
Villkor och skydd av personuppgifter gäller för PointShop och därför också CM Network A/S.
Vi värnar och respektera ditt privatliv och i följande vill i det följande redogöra för hur vi behandlar personuppgifter som vi insamlar från dig eller som du ger oss. Se mera specifikt om hur vi behandlar personuppgifter under punkt 6 om personuppgifter.
Läs vänligen hela texten om villkor och skydd av personuppgifter noga för att förstå vårt synpunkt och hur vi på PointShop behandlar dina personuppgifter
>Du kan inte använda PointShop, i fall du inte accepterar villkoren.
2 villkor och ingående av avtal
2.1 Acceot av villkor och avtal
När du anmäler dig som användare (medlem) på PointShop, bekräftar du, att du har läst och accepterat PointShops villkor, och detta anses vara ett avtal mellan dig och PointShop, efter detta är du och PointShop bunden till affärsvillkoren.
Vid anmälan till PointShop ger du dessutom samtycke till att PointShop får skicka elektroniska nyhetsbrev till dig, med den mejladress som du är anmäld med.
Stora uppdateringar, ändringar, och rättelser i affärsvillkoren vill publiceras på startsidan av PointShop’s sajt.
2.2 Rättigheter
Alla rättigheter till konceptet PointShop, samt websajten www.pointshop.se, dets service, koncept, design innehåll och del elementer härunder men inte begränsat till text, grafik, fotografier ljud- och bildupptagningar, mjukvara och URLs som tillhör PointShop och/eller annonsören och/eller leverantören och kan inte kan inte utan PointShops och eller annonsörens och/eller annonsören uttryckliga samtycke tillåtas kopieras, visas eller distribueras till tredjeman och inte heller genom vanlig länkning eller deeplinking (djuplänkning)
3. Anmäla som användare (medlem)
3.1 Ett specielt notat till barn under 18 år
Du skall vara över 15 år för att anmäla dig PointShop, anmäl dig inte ifall du är under 15 år.
3.2 Ett specielt notat till föräldra till barn under 15 år
Även om vi inte tillåter anmälningar från barn under 15 år, bör du som förälder övervaka dina barns online aktiviteter och tänka på möjligheter för ett mera säkert användande av Internet genom att använda kontroll program från onlinetjänster och mjukvara-företag, som hjälper med att skapa en barnvänlig och säkert miljö på internet.
Dessa verktyg kan också hindra barn från att uppge personuppgifter utan målsmans samtycke.
För mer information om barnvänligt möljö på internet kan du besöka http://andk.medieraadet.dk/Internet/Europe Direct.aspx
3.3 Information och personuppgifter och lösenord
För att använda PointShop skall du upplysa oss om din identitet, vara privatperson, över 15 år, myndig och ha postadress i Sverige. Vi skickar inte produkter till postboxa eller poste restante. Företag och andra juridiska person får inte anmäla sig.
I afll dina uppgifter ändras, skall du uppdatera dem på PointShop. 3.4 E-post-adress och personligt lösenord
När du anmäler dig PointShop, skall du registrera dig med en e-post adress och ett valfritt lösenord.
Lösenordet är en personliguppgift, som du är skyldig att hålla för dig själv och inte vidare ge till andra. Det ger dig säkerhet för att det endast är dig som har tillgång till ditt konto på www.pointshop.se . Beställningar som görs från ditt konto på PointShop med ditt lösenord, med mindre det föreligger missbruk, enligt nedan och punkt 8.2 om ansvar och spärring vid missbruk.
I fall du har misstanke om att någon har haft tillgång till ditt lösenord, skall du strax anmäla detta till PointShops kundservice. Sker inte detta, ansvara du själv för eventuellt missbruk. Du vill snarast motta en bekräftelse från kundservice, om att vi har spärrat ditt konto med tidpunkt för ditt meddelande.
PointShop är inte ansvarig för förluster i fall tredje man får tillgång till konto, eller det sker en publicering av lösenord till tredje man.
Du skall vara registrerat användare med den mejladress du använder. Det betyder att ditt e-postkonto skall vara personlig och skall vara kopplat till ett e-postkonto med lösenord. Dina mejls får inte kunna tillgås av andra. Ditt e-postkonto får dessutom inte automatisk radera e-post.
3.5 Användarkonto (medlemskonto)
Vi tillåter endast ett användarkonto per person. Det är inte tillåtet att ha flera användarkonton. Det är därför inte tillåtet att skapa ett användarkonto på sin hemadress, arbetsadress och liknande.
Det är inte tillåtet att använda en annan person, e-postadress, namn eller övriga personuppgifter. Det är inte heller tillåtet att använda erbjudanden eller göra köp med en annan persons e-postadress, namn eller övriga personuppgifter.
Alla som har mer än ett användarkonto (oavsett om det är via olika IP- eller mejl-adresser), kan få alla användarkonton stängda och mista alla poäng.
3.6 Nyhetsbrev
Som anmäld till PointShop mottar du elektroniska nyhetsbrev från PointShop via e-post, som informerar dig om nyheter och erbjudanden.
Önskar du dessutom hålla dig informerat via e-post om alla nya kampanjer, som du kan tjäna poäng på hos PointShop kan du anmäla detta nyhetsbrev a href="http://www.pointshop.se/setup.asp" target="_blank">www.pointshop.se/setup.asp. Önskar du att avanmäla dig detta nyhetsbrev kan du göra det samma ställe.
Önskar du också hålla dig informerat via SMS om större nyheter på PointShop, kan du anmäla dig detta SMS-nyhetsbrev viawww.pointshop.se/setup.asp. Önskar du avanmäla dig detta nyhetsbrev kan du göra dig detta på samma ställe.
PointShop har inget ansvar, i fall ett nyhetsbrev eller en annan kommunikation inte kommer fram till en användare eller i fall en användares e-post eller annan form för kommunikation inte kommer fram till PointShop, tex. I fall ett mejl blir fångat i ett spam-filter.
3.7 avstängning av konto
I fall du önskar avsluta ditt konto, kan du snabbt, enkelt och avgiftsfritt när som helst göra detta via a href="http://www.pointshop.se/helpdesk/guide_deleteprofile.asp" target="_blank">www.pointshop.se/helpdesk/guide_deleteprofile.asp
Du kan också skriva ett mejl med din mejl-adress till info@cmnetwork.dk, stämmer avsändares e-postadress överens med den mejl adressen som konton är registrerat med, avslutar vi ditt konto.
3.8 oautoriserat tillgång
Vilket som helst försök på oautoriserat tillgån (ex. hacking) till sjatet är olagligt och vill blir polisanmält.
4. Tjäna poäng genom erbjudanden
4.1 Genomförande av erbjudande
Du kan tjäna poäng genom att genomföra erbjudanden, som finns på www.pointshop.se. Du tjänar endast poäng i fall du använder erbjudandet på www.pointshop.se och ev. fullfölja registreringen med korrekta personuppgifter.
Korrekta personuppgifter är de samma uppgifter som dem som du är registrerat med hos PointShop.
Du tjänar inte poäng genom att använda erbjudanden via andra bannerannonser, hemsidor, sajter osv. Du tjänar endast poäng på erbjudanden som du inte har gjort via andra, bannerannoser, hemsidor, sajter osv.
Du är skyldig att ange korrekta uppgifter när du genomför ett erbjudande. Upptäcker vi att poängen är intjänade felaktigt (antingen genom falska uppgifter eller genom att använda teknisk sårbarhet i PointShops system), vill ditt konto bli stängt utan varning. I fall du raderas som medlem på PointShop och du mister alla poäng som du har tjänat.
För att kunna tjäna poäng skall du först säkra dig att din dator acceptera alla cookies, så PointShop kan registrera processen korrekt. Du skall dessutom uppfylla alla villkor för erbjudandet. Du skall av pröva erbjudandet, gentemot villkoren för erbjudandet, innan du kan avsäga dig det.
Du är själv ansvarlig för att spara det bekräftelse-mejl som du mottar, när du genomfört ett erbjudande.
Sker det en fel med den automatiska poänguppdateringen tar sig PointShop rätten till att neka registrera poäng i fall du inte kan framvisa en bekräftelse mejl som bevis på att du genomfört erbjudandet.
4.2 tjäna poäng
Du kan tjäna poäng hos PointShop, i fall följande villkor är uppfyllda:
Att det bara finns en användarkonto per person
Att dina personuppgifter (så som e-post, namn, adress) på användarkonton alltid är korrekta.
Att erbjudandet inte har genomförts tidigare - heller inte genom andra kanaler tex. bannerannonser, hemsidor, osv.
Att alla villkor för genomförade av erbjudandet är uppfyllda
att det inte föreligger systemfel eller -nerbrott i PointShops IT-system eller tredjepersons IT-system med det resultat, att poäng inte registreras, med mindre ett bekräftelse-mejl kan framvisas
PointShop registrerar dina poäng snabbast möjligt. Det kan dock variera mycket med hur långtid det tar med att få en bekräftelse på att ett erbjudande är genomfört korrekt.
I fall du menar att ha genomfört ett erbjudande och du inte har fått poäng innanför 48 timmar, bör du kontrollera arr du överhåller villkoren för erbjudandet. Menar du detta skall du skicka ditt bekräftelse-mejl till PointShops-support.
4.3 Erbjudandenas villkor
PointShop prioritera både användare, annonsörer och produktleveratörer en god upplevelse med www.pointshop.se, och vi utväljer därför annonsörer och produktleverantörer noga.
När du genomför ett erbjudande från en annonsör skall du alltid läsa vilka regler, villkor och evt kostnader som gäller för avtalen med annonsören. Upplever du problem med en annonsörs erbjudande, service eller produkt, skall du kontakta annonsören direkt.
PointShophar inget som helst ansvar för de avtal som en användare ingår direkt och utom PointShop med en annonsör, och alla erbjudanden genomför på användarens eget ansvar.
I fall det är problem med en annonsörs erbjudande, service eller produkt skall du kontakta PointShop.
5. Köp med poäng
Poäng är det värde som används på www.pointshop.se. Du tjänar poäng genom att använda annonsörers erbjudanden. Det är inte möjligt att få sina poäng utbetalt, överfört till etta nnat poäng konto eller växlat till kontanter.
Poängvärdet innehåller 25 % moms.
5.2 Köp av produkter i shoppen hos PointShop
De tjänade poäng kan endast växlas mot produkter i shoppen från våra leverantörer. Vid var produkt står det hur många poäng du skall ha tjänat för att beställa produkten.
Du kan inte växla ihop tjänade poäng till produkter eller services direkt hos våra annonsörer.
Med reservation för skriv-, slag- och poängfel. Har du beställt en produkt som står med fel poäng pris har PointShop rätt till att annullera ordern (Du får poängen retur).
För att kunna beställa produkter hos PointShop skall du aktivera garanti för din mejl-adress, ditt telefonnummer och postadress viawww.pointshop.se/myaccount.asp. Orsaken till detta är att säkra PointShop, annonsörer, leverantörer och dig själv mot fusk och missbruk.
Upptäcker vi att en användare har mottagit en produkt genom fusk, vill kräver ersättning av användaren, detta består i produktens värde plus en administrationsavgift på 1000 kr inklusive moms.
5.3 Leverering av produkt
PointShop har inget eget varulager. Vi samarbetar med butiker och webshops (leverantörer), som ansvarar för att skicka produkter beställda i shoppen hos PointShop.
Alla försändelse kostnader för produkter i shoppen hos PointShop är betalda. Vi anstränger oss för att leverantörer har så kort leveringstid som möjligt. Leveringstiden kan variera och bli försenade, i fall en vara är i restorder eller pga semester eller helger.
Produkter leveras till den adress, som du har angett på ditt användarkonto. Beställer du något som kommer tillbaka till vår leverantör pga fel adress eller liknande som du själv är ansvarig för, vill poäng bli satt tillbaka på ditt konto. Dock kan vi kräva en handläggnings avgift i poäng som svara till den utgift som har varit till frakt och expedition.
Har paketet blivit tappat bort i försändelse skall du använda den tracking kod som leverantören av produkten har skickat dig på mejl eller via telefon.
Finns det ingen trackingkod skall du snarast efterlysa paketet och innan 2 månader.
Det kan händ a att en produkt har gått ur sortiment hos en leverantör, händer det får du poängen tillbaka.
5.4 Levering
Det kan uppstå levereringsproblem med en produkt eller produkter som har utgått hos en leverantör. Händer det får du dina poäng retur till ditt konto.
Leverantören av produkten skickar dig ditt gratis produkt innanför 2-8 veckor. Levereringstiden variera från produkt till produkt och leverantör till leverantör. Största delen av produkter vill bli skickade innanför 2-6 veckor, räknat från det tidspunkt var du genom PoinShop har beställt produkten. PointShop tar sig rätten returnera dina poäng, så du kan växla dem mot en annan produkt. Det tas reservation för förseningar för leverering och PointShop betalar inte ersättning för förseningar.
I fall du innan 10 arbetsdagar inte har mottagit din order och bekräftat för PointShop att din adress är korrekt kan du kontakta leverantören via www.pointshop.se/helpdesk/showorder.asp, här efter vill leverantören efterlysa produkten och finner leverantören det nödvändigt, skickar denna en ersättnings produkt eller returnera poängen.
5.5 Retur av produkt
I fall att det leveras en felaktig produkt, skall du snarast möjligt kontakta leverantören, som sedan vill göra prova att leverera det korrekta produkt, under förutsättning att du har reklamerat innan för rimlig tid. Och den felaktiga produkten sänds retur till leverantören.
I fall en produkt är defekt eller har fel, skall du endast reklamera det överför PointShop dom här efter vill behandla ditt eventuella krav.
5.6 Ångerrätt
5.6.1 PointShops leverantörer
Enligt reglerna i Forbrugeraftaleloven om distanshandel har du ångerrätt gällande den produkt som du beställer genom PointShop. Ångerrätten gäller i 14 dagar från den tidspunkt du mottar produkten. Användandet av ångerrätten kan bara ske genom att produkten skickas retur till leverantörens adress eller genom att neka mottagelse av produkten.
Omkostningarna för att skicka en produkt retur står du för. Produkten som skickas retur skall vara i samma tillstånd som vid levering, Är villkoren för ångerrätten uppfyllda vill vi senast 30 dagar efter att produkten har skickats retur, återföra de poäng som produkten kostat till ditt konto.
Ångerrätten gäller dock inte för produkter som redan har används i fall det efter produktens art med för en värde minskning och vid förseglade ljud-, bild upptagningar eller mjukvara, i fall du har brutit förseglingen.
5.6.2 PointShops annonsörer
För produkter, du köper direkt genom ett erbjudande från en av våra annonsörer på www.pointshop.se, gäller de regler och villkor som framgår av annonsören erbjudande. Ångerrätten skall i sådana fall göras gällande överför annonsören gällande de regler och villkor denna har och PointShop har inget ansvar.
6. Personuppgifter
6.1 Handläggning av personuppgifter
Handläggning av alla personuppgifter följer Personuppgifts lagen (PUL).
De personuppgifter som vi samlar in, eller du ger oss vill bli krypterade och sparade på servrar som är skyddade med lösenord och firewalls. Personuppgifterna är endast tillgängliga för dig och medarbetare hos PointShop.
PointShop vidare ger inte dessa uppgifter utan ditt godkännande. Med mindre att lagar och förordningar på kräver detta eller som svar på en förfrågan från en offentligmyndighet.
6.2 Automatisk insamlande av persondata
En förutsättning för att kunna tjäna poäng på www.pointshop.se är, att din browser acceotera cookies. En cookie är en liten fil med information, som en sajt sparar permanent på din dators hårddisk. Det finns också cookies som sparas tillfälligt på din dator, men som försvinner när du släcker din dator. Cookien gör att sajten känner igen din dator, och används till att förbättra användarvänligheten. Cookies används av de flesta större sajter.
Våra cookies avslöjar och innehåller icke identifierbara informationer eller person data, men gör det möjligt för oss att samla in, registrera och behandla vilka dela av vår sajt, som intressera dig, och hur länge du är på sajten. På det sättet kan vi anpassa sajten efter dina behov. Vi kan också se från vilka sajter besökande kommer från.
Du kan alltid ta bort dessa cookies. I fall du sätter dina internetinställningar till att automatisk radera cookies, kan det dock betyda att kampanjen inte fungerar korrekt och du dåärför inte få de poäng som du har tjänat. Din IP-adress blir också registrerat. Vi använder din IP-adress till statisk och rikta vår annonsering samt till att förbättra vår sajt.
6.3 tredjemans personuppgiftspolitik
PointShop samlar endast in dina personuppgifter med ditt tydliga godkännande.
6.3.1 Annonsörer, leverantörer och andra företag
PointShops hemsida innehåller länkar till andra sajter – typisk annonsörer. PointShop har ingen kontroll med innehåll på tredjepersons sajter och är inte ansvarig för detta sajters användarvillkor, personuppgifts politik eller personuppgifterna, de uttryckligen eller automatisk insamlar. Det användande som du gör på sådana sajter är underlagt tredjepersons regler och villkor, härunder deras regler om personuppgifter. Vi uppmanar dig att slltid läsa deras användar villkor och skydd av personuppgifter noga.
6.3.2 Särskillda tillfällen
Vi får under sekretess dela visa statistiska da omkring hur vårt innehåll används. Dessa data kan innehålla demografiska data såsom åldersgrupp och/eller geografisk placering av grupper av användare. Inga person uppgifter så som namn, e-postadresser vill kunna identifieras utifrån sådana statistiker.
När du använder PointShop, kan upplysningarna omkring ditt beteende, i rensat form bli använt i en större undersökning eller analys av t.ex. Besökandes köpbeteende. Uppgifterna om ditt konkreta köp blir inte använda i förhållande till dig som person. Sådana undersökningar blir gjort av oss eller vår samarbetspartner är underlagda sekretess.
Vi säljer eller delar inte med oss dina personuppgifter med andra företag i vår koncern utan ditt samtycke. Vi förbehåller oss dock rätten till att sälja eller utdela vilka som helst data, inklusive personuppgifter, till tredje person i tillfälle av fusion eller likvidation av vår koncern härunder PointShop. Det är en självklarhet att Person Uppgift Lagen (PUL) vill följas.
7. Support och kundservice
I fall du har frågor omkring PintShop, kan du oftast finna svaret i våra ”Ofta Ställda Frågor” viawww.pointshop.se/helpdesk/faq.asp. Finner du inte svaret kan du skriva till vår kundservice viawww.pointshop.se/helpdesk/ticket.asp?
8. Ansvar
8.1 Ansvarsbegränsning
PointShop har inget ytterligare ansvar, än det som PointShop har enligt dansk lag.
PointShop är under alla omständigheter ansvarsfri vid force majerure, tex., men inte begränsat till: strejk, lockout, brand, saknade transportmöjligheter, krig, valutarestriktioner, datorvirus, hacking, systemfel eller -bortfall, handelssanktioner, energibortfall m.m.
8.2 Ansvar och spärring vid missbruk
Du kan hålla ansvarlig för andras orättsmässiga användning av ditt lösenord till ditt konto i överstämmelse med de regler och begränsningar som finns i lagen.
PointShop spärrar ditt konto i följande tillfällen, när du meddelar kundservice att du har misstanke om missbruk av lösenord, enligt punkt 3.4, eller i fall PointShop misstänker att ditt konto missbrukas. Kontot vill bli öppnat så snart det är säkert att det inte är missbruk, samtidigt får du ett nytt lösenord.
8.3 Generell nätetikett
Vi tar oss rätt till att radera ett användarkonto, ifall den generella nätetiketten inte överhålls. God generell nätetikett är ett gott uppförande och ett vårdat språk, var du visar respekt mot PointShop och andra människor.
9. Missbruk av villkor
PointShop har rätta till att utan varning radera dig som användare, i fall du bryter (missbruk) mot de gällande villkoren på PointShop. I fall du raderas som användare för missbruk, har PointShop rätt till att stänga ditt konto, varvid du mister de poäng som du har tjänat.
PointShop vill gärna ha en god relation till våra användare, och vår kundservice vill som huvudregel vid missbruk, radera ditt användarkonto och kontakta dig om orsaken till detta. Du kan alltid skriva till kundservice i fall du önskar klaga över raderingen. Du bör alltid kontakta kundservice, i fall du har frågor eller tveksamheter om regler och villkor, så kan du få vägledning i hur du använder PointShop Korrekt.
- Varför har det dragits 360 kronor från mitt konto?
Det hände, när vi förnyade ditt VIP.medlemskap. Eftersom vi inte har registrerat att du av sagt ditt medlemskap, har vårt system automatiskt dragit 360 efter provperiodens slut.
- Jag har aldrig accepterat att jag blir anmäld ett abonnemang
Det är inte helt riktigt. Det är inte möjligt att beställa, utan att acceptera våra villkor. Vi har gjort mycket ut av att tydligt göra att det är ett tillvidare abonnemang.
- Det står på kampanjsidan (Klicka för att se) OBS! DENNA TEXT har jag lagt HÄR NEDANFÖR!
- Det står i villkoren
- Det står i orderbekräftelsen
- Hur av säger jag mitt VIP abonnemang?
Det gör du från VIP-medlemsområdet
Det är inte möjligt att av säga sig medlemskapet genom att skriva till supporten. Eftersom vin inte kan garantera att det registreras direkt. Från det du skriver till att din supportförfrågan har blivit handlagt kan det gå lite tid ( upp till några dagar) . Vi önskar inte att rikera att medlemskapet förnyas i mellantiden mot din vilja.
Därför är det endast möjligt att avsäga sig medlemskapet från a href="/vip/">VIP området, var det registreras automatisk och omedelbart. Klicka här för att logga på medlemsområdet.
- Jag har inte beställt något VIP-medlemskap
Eftersom beställning är betalat med kreditkort, kunde det finnas tecken på att andra ha tillgång till dina kreditkortsuppgifter. I fall det är tillfället, så bör du omedelbart kontakta din bank och få ditt spärrat och bleoppet annulerat. Samtidigt bör du också av säga ditt VIP-medlemskap här på sajten.
- Jag har inte fått min välkomstpresent
När du beställde VIP, fick du satt in 61500 på ditt Point Shop användarkonto. Det är den kontorörelse som heter "VIP-bonus - MP3 spelare kampanj, de poäng kan du använda till att bestläla din välkomstpresent i vår shop. Du hittar välkomstpresenten genom att söka på presentens namn.
- Jag har glömt mina loginuppgifter till Point Shop
Fyll i din epostadress i fältet nedan, så skickar vi ditt lösenord till din epostadress.
Det här är villkoren som pointshop påstår att vi får läsa:
Terms for campaign id 173
Betalningen utförs över en SSL-krypterad förbindelse godkänd av PBS.
CM Network A/S, som driver PointShop-konceptet, använder Forbrugerpost ApS som fakturerare på denna transkation
Servicen erbjuds av Forbrugerpost ApS (CVR nr.:31478936, Algade 44, 2. sal, 9000 Aalborg, Denmark. Villkor
När du registrerar dig, så godkänner du att Forbrugerpost Aps på uppdrag av PointShop debiterar 7 kr. för 7 dagars VIP-medlemskap vid PointShop.se. Efter provperioden övergår du automatiskt till ett fortlöpande VIP-medlemskap. Här efter debiteras det 360 kr. (4 kr per dag) var 90:e dag, tills du säger upp det VIP-medlemskap. När betalningen är utförd kommer dit medlemskap automatiskt att uppgraderas till VIP-medlemskap, och du vill innaför 1-2 arbetsdagar motta 61.500 poäng på ditt PointShop-konto som kan växlas till en MP3 spelare
Kortinnehavarens ansvar
Registreringen är bindande från den stunden då betalningen är igenomförd. Som kortinnehavare är du förpliktad att betala fulla beloppet på hela VIP-medlemskapet för den valda perioden och kommande debiteringar, ifall du inte avanmält ditt medlemskap.
Avanmälan
Du kan när som helst avanmäla ditt VIP-medlemskap. Det är inte bindande. Avanmälan av ditt VIP-medlemskap sker på VIP-sidan på PointShop.se. Adressen är http://www.pointshop.se/vip (du bör vara inloggad)
Ångerrätt
När du köper en servicetjänst, som aktiveras med det samma, så är det ingen lagstadgad 14 dagars ångerrätt på köpet.
Ifall du har frågor är du mer än välkommen att kontakta vår support här
HÄR ÄR VILLKOREN som vi får läsa!
SER NI ETT ENDA ORD OM DEN TEXT SOM VISAS OVAN?
Står det någonting om 360 kronor kommer att dras tills du säger upp medlemsskapet?
TILLÄGGAS SKALL att jag kan inte på några villkor kan säga upp det här, eftersom jag inte ens kommer ihåg lösenordet och jag får inte något svar när jag försöker få fram det. Så jag sitter fast som i en rävsax... JAG VILL INTE HA NÅGOT MED POINTSHOP ATT GÖRA!
Senast uppdaterat den 3 november 2009.
1. Vem är vi?
Pointshop är en sajt och en service, som erbjuder sina medlemmar att tjäna poäng genom att använda annonsörers erbjudande på PointShop. Poängen kan sedan växlas mot produkter i shoppen hos någon av våra leverantörer på PointShop.
Dessa villkor förklara, hur du får använda PointShops service och sajt (www.pointshiop.se), samt hur vi skyddar dina personuppgifter.
PointShop är ett koncept, som erbjuds, utvecklas och drivs av:
CM Network A/S
Algade 44, 2.
DK-9000 Aalborg
Danmark
CVR-nr. 31576318
Tel. +45 88 820 628 (måndag – fredag, 9.00 – 15.00)
E-post: info@cmnetwork.dk
Läs mer om CM Network A/S via www.cmnetwork.dk
Villkor och skydd av personuppgifter gäller för PointShop och därför också CM Network A/S.
Vi värnar och respektera ditt privatliv och i följande vill i det följande redogöra för hur vi behandlar personuppgifter som vi insamlar från dig eller som du ger oss. Se mera specifikt om hur vi behandlar personuppgifter under punkt 6 om personuppgifter.
Läs vänligen hela texten om villkor och skydd av personuppgifter noga för att förstå vårt synpunkt och hur vi på PointShop behandlar dina personuppgifter
>Du kan inte använda PointShop, i fall du inte accepterar villkoren.
2 villkor och ingående av avtal
2.1 Acceot av villkor och avtal
När du anmäler dig som användare (medlem) på PointShop, bekräftar du, att du har läst och accepterat PointShops villkor, och detta anses vara ett avtal mellan dig och PointShop, efter detta är du och PointShop bunden till affärsvillkoren.
Vid anmälan till PointShop ger du dessutom samtycke till att PointShop får skicka elektroniska nyhetsbrev till dig, med den mejladress som du är anmäld med.
Stora uppdateringar, ändringar, och rättelser i affärsvillkoren vill publiceras på startsidan av PointShop’s sajt.
2.2 Rättigheter
Alla rättigheter till konceptet PointShop, samt websajten www.pointshop.se, dets service, koncept, design innehåll och del elementer härunder men inte begränsat till text, grafik, fotografier ljud- och bildupptagningar, mjukvara och URLs som tillhör PointShop och/eller annonsören och/eller leverantören och kan inte kan inte utan PointShops och eller annonsörens och/eller annonsören uttryckliga samtycke tillåtas kopieras, visas eller distribueras till tredjeman och inte heller genom vanlig länkning eller deeplinking (djuplänkning)
3. Anmäla som användare (medlem)
3.1 Ett specielt notat till barn under 18 år
Du skall vara över 15 år för att anmäla dig PointShop, anmäl dig inte ifall du är under 15 år.
3.2 Ett specielt notat till föräldra till barn under 15 år
Även om vi inte tillåter anmälningar från barn under 15 år, bör du som förälder övervaka dina barns online aktiviteter och tänka på möjligheter för ett mera säkert användande av Internet genom att använda kontroll program från onlinetjänster och mjukvara-företag, som hjälper med att skapa en barnvänlig och säkert miljö på internet.
Dessa verktyg kan också hindra barn från att uppge personuppgifter utan målsmans samtycke.
För mer information om barnvänligt möljö på internet kan du besöka http://andk.medieraadet.dk/Internet/Europe Direct.aspx
3.3 Information och personuppgifter och lösenord
För att använda PointShop skall du upplysa oss om din identitet, vara privatperson, över 15 år, myndig och ha postadress i Sverige. Vi skickar inte produkter till postboxa eller poste restante. Företag och andra juridiska person får inte anmäla sig.
I afll dina uppgifter ändras, skall du uppdatera dem på PointShop. 3.4 E-post-adress och personligt lösenord
När du anmäler dig PointShop, skall du registrera dig med en e-post adress och ett valfritt lösenord.
Lösenordet är en personliguppgift, som du är skyldig att hålla för dig själv och inte vidare ge till andra. Det ger dig säkerhet för att det endast är dig som har tillgång till ditt konto på www.pointshop.se . Beställningar som görs från ditt konto på PointShop med ditt lösenord, med mindre det föreligger missbruk, enligt nedan och punkt 8.2 om ansvar och spärring vid missbruk.
I fall du har misstanke om att någon har haft tillgång till ditt lösenord, skall du strax anmäla detta till PointShops kundservice. Sker inte detta, ansvara du själv för eventuellt missbruk. Du vill snarast motta en bekräftelse från kundservice, om att vi har spärrat ditt konto med tidpunkt för ditt meddelande.
PointShop är inte ansvarig för förluster i fall tredje man får tillgång till konto, eller det sker en publicering av lösenord till tredje man.
Du skall vara registrerat användare med den mejladress du använder. Det betyder att ditt e-postkonto skall vara personlig och skall vara kopplat till ett e-postkonto med lösenord. Dina mejls får inte kunna tillgås av andra. Ditt e-postkonto får dessutom inte automatisk radera e-post.
3.5 Användarkonto (medlemskonto)
Vi tillåter endast ett användarkonto per person. Det är inte tillåtet att ha flera användarkonton. Det är därför inte tillåtet att skapa ett användarkonto på sin hemadress, arbetsadress och liknande.
Det är inte tillåtet att använda en annan person, e-postadress, namn eller övriga personuppgifter. Det är inte heller tillåtet att använda erbjudanden eller göra köp med en annan persons e-postadress, namn eller övriga personuppgifter.
Alla som har mer än ett användarkonto (oavsett om det är via olika IP- eller mejl-adresser), kan få alla användarkonton stängda och mista alla poäng.
3.6 Nyhetsbrev
Som anmäld till PointShop mottar du elektroniska nyhetsbrev från PointShop via e-post, som informerar dig om nyheter och erbjudanden.
Önskar du dessutom hålla dig informerat via e-post om alla nya kampanjer, som du kan tjäna poäng på hos PointShop kan du anmäla detta nyhetsbrev a href="http://www.pointshop.se/setup.asp" target="_blank">www.pointshop.se/setup.asp. Önskar du att avanmäla dig detta nyhetsbrev kan du göra det samma ställe.
Önskar du också hålla dig informerat via SMS om större nyheter på PointShop, kan du anmäla dig detta SMS-nyhetsbrev viawww.pointshop.se/setup.asp. Önskar du avanmäla dig detta nyhetsbrev kan du göra dig detta på samma ställe.
PointShop har inget ansvar, i fall ett nyhetsbrev eller en annan kommunikation inte kommer fram till en användare eller i fall en användares e-post eller annan form för kommunikation inte kommer fram till PointShop, tex. I fall ett mejl blir fångat i ett spam-filter.
3.7 avstängning av konto
I fall du önskar avsluta ditt konto, kan du snabbt, enkelt och avgiftsfritt när som helst göra detta via a href="http://www.pointshop.se/helpdesk/guide_deleteprofile.asp" target="_blank">www.pointshop.se/helpdesk/guide_deleteprofile.asp
Du kan också skriva ett mejl med din mejl-adress till info@cmnetwork.dk, stämmer avsändares e-postadress överens med den mejl adressen som konton är registrerat med, avslutar vi ditt konto.
3.8 oautoriserat tillgång
Vilket som helst försök på oautoriserat tillgån (ex. hacking) till sjatet är olagligt och vill blir polisanmält.
4. Tjäna poäng genom erbjudanden
4.1 Genomförande av erbjudande
Du kan tjäna poäng genom att genomföra erbjudanden, som finns på www.pointshop.se. Du tjänar endast poäng i fall du använder erbjudandet på www.pointshop.se och ev. fullfölja registreringen med korrekta personuppgifter.
Korrekta personuppgifter är de samma uppgifter som dem som du är registrerat med hos PointShop.
Du tjänar inte poäng genom att använda erbjudanden via andra bannerannonser, hemsidor, sajter osv. Du tjänar endast poäng på erbjudanden som du inte har gjort via andra, bannerannoser, hemsidor, sajter osv.
Du är skyldig att ange korrekta uppgifter när du genomför ett erbjudande. Upptäcker vi att poängen är intjänade felaktigt (antingen genom falska uppgifter eller genom att använda teknisk sårbarhet i PointShops system), vill ditt konto bli stängt utan varning. I fall du raderas som medlem på PointShop och du mister alla poäng som du har tjänat.
För att kunna tjäna poäng skall du först säkra dig att din dator acceptera alla cookies, så PointShop kan registrera processen korrekt. Du skall dessutom uppfylla alla villkor för erbjudandet. Du skall av pröva erbjudandet, gentemot villkoren för erbjudandet, innan du kan avsäga dig det.
Du är själv ansvarlig för att spara det bekräftelse-mejl som du mottar, när du genomfört ett erbjudande.
Sker det en fel med den automatiska poänguppdateringen tar sig PointShop rätten till att neka registrera poäng i fall du inte kan framvisa en bekräftelse mejl som bevis på att du genomfört erbjudandet.
4.2 tjäna poäng
Du kan tjäna poäng hos PointShop, i fall följande villkor är uppfyllda:
Att det bara finns en användarkonto per person
Att dina personuppgifter (så som e-post, namn, adress) på användarkonton alltid är korrekta.
Att erbjudandet inte har genomförts tidigare - heller inte genom andra kanaler tex. bannerannonser, hemsidor, osv.
Att alla villkor för genomförade av erbjudandet är uppfyllda
att det inte föreligger systemfel eller -nerbrott i PointShops IT-system eller tredjepersons IT-system med det resultat, att poäng inte registreras, med mindre ett bekräftelse-mejl kan framvisas
PointShop registrerar dina poäng snabbast möjligt. Det kan dock variera mycket med hur långtid det tar med att få en bekräftelse på att ett erbjudande är genomfört korrekt.
I fall du menar att ha genomfört ett erbjudande och du inte har fått poäng innanför 48 timmar, bör du kontrollera arr du överhåller villkoren för erbjudandet. Menar du detta skall du skicka ditt bekräftelse-mejl till PointShops-support.
4.3 Erbjudandenas villkor
PointShop prioritera både användare, annonsörer och produktleveratörer en god upplevelse med www.pointshop.se, och vi utväljer därför annonsörer och produktleverantörer noga.
När du genomför ett erbjudande från en annonsör skall du alltid läsa vilka regler, villkor och evt kostnader som gäller för avtalen med annonsören. Upplever du problem med en annonsörs erbjudande, service eller produkt, skall du kontakta annonsören direkt.
PointShophar inget som helst ansvar för de avtal som en användare ingår direkt och utom PointShop med en annonsör, och alla erbjudanden genomför på användarens eget ansvar.
I fall det är problem med en annonsörs erbjudande, service eller produkt skall du kontakta PointShop.
5. Köp med poäng
Poäng är det värde som används på www.pointshop.se. Du tjänar poäng genom att använda annonsörers erbjudanden. Det är inte möjligt att få sina poäng utbetalt, överfört till etta nnat poäng konto eller växlat till kontanter.
Poängvärdet innehåller 25 % moms.
5.2 Köp av produkter i shoppen hos PointShop
De tjänade poäng kan endast växlas mot produkter i shoppen från våra leverantörer. Vid var produkt står det hur många poäng du skall ha tjänat för att beställa produkten.
Du kan inte växla ihop tjänade poäng till produkter eller services direkt hos våra annonsörer.
Med reservation för skriv-, slag- och poängfel. Har du beställt en produkt som står med fel poäng pris har PointShop rätt till att annullera ordern (Du får poängen retur).
För att kunna beställa produkter hos PointShop skall du aktivera garanti för din mejl-adress, ditt telefonnummer och postadress viawww.pointshop.se/myaccount.asp. Orsaken till detta är att säkra PointShop, annonsörer, leverantörer och dig själv mot fusk och missbruk.
Upptäcker vi att en användare har mottagit en produkt genom fusk, vill kräver ersättning av användaren, detta består i produktens värde plus en administrationsavgift på 1000 kr inklusive moms.
5.3 Leverering av produkt
PointShop har inget eget varulager. Vi samarbetar med butiker och webshops (leverantörer), som ansvarar för att skicka produkter beställda i shoppen hos PointShop.
Alla försändelse kostnader för produkter i shoppen hos PointShop är betalda. Vi anstränger oss för att leverantörer har så kort leveringstid som möjligt. Leveringstiden kan variera och bli försenade, i fall en vara är i restorder eller pga semester eller helger.
Produkter leveras till den adress, som du har angett på ditt användarkonto. Beställer du något som kommer tillbaka till vår leverantör pga fel adress eller liknande som du själv är ansvarig för, vill poäng bli satt tillbaka på ditt konto. Dock kan vi kräva en handläggnings avgift i poäng som svara till den utgift som har varit till frakt och expedition.
Har paketet blivit tappat bort i försändelse skall du använda den tracking kod som leverantören av produkten har skickat dig på mejl eller via telefon.
Finns det ingen trackingkod skall du snarast efterlysa paketet och innan 2 månader.
Det kan händ a att en produkt har gått ur sortiment hos en leverantör, händer det får du poängen tillbaka.
5.4 Levering
Det kan uppstå levereringsproblem med en produkt eller produkter som har utgått hos en leverantör. Händer det får du dina poäng retur till ditt konto.
Leverantören av produkten skickar dig ditt gratis produkt innanför 2-8 veckor. Levereringstiden variera från produkt till produkt och leverantör till leverantör. Största delen av produkter vill bli skickade innanför 2-6 veckor, räknat från det tidspunkt var du genom PoinShop har beställt produkten. PointShop tar sig rätten returnera dina poäng, så du kan växla dem mot en annan produkt. Det tas reservation för förseningar för leverering och PointShop betalar inte ersättning för förseningar.
I fall du innan 10 arbetsdagar inte har mottagit din order och bekräftat för PointShop att din adress är korrekt kan du kontakta leverantören via www.pointshop.se/helpdesk/showorder.asp, här efter vill leverantören efterlysa produkten och finner leverantören det nödvändigt, skickar denna en ersättnings produkt eller returnera poängen.
5.5 Retur av produkt
I fall att det leveras en felaktig produkt, skall du snarast möjligt kontakta leverantören, som sedan vill göra prova att leverera det korrekta produkt, under förutsättning att du har reklamerat innan för rimlig tid. Och den felaktiga produkten sänds retur till leverantören.
I fall en produkt är defekt eller har fel, skall du endast reklamera det överför PointShop dom här efter vill behandla ditt eventuella krav.
5.6 Ångerrätt
5.6.1 PointShops leverantörer
Enligt reglerna i Forbrugeraftaleloven om distanshandel har du ångerrätt gällande den produkt som du beställer genom PointShop. Ångerrätten gäller i 14 dagar från den tidspunkt du mottar produkten. Användandet av ångerrätten kan bara ske genom att produkten skickas retur till leverantörens adress eller genom att neka mottagelse av produkten.
Omkostningarna för att skicka en produkt retur står du för. Produkten som skickas retur skall vara i samma tillstånd som vid levering, Är villkoren för ångerrätten uppfyllda vill vi senast 30 dagar efter att produkten har skickats retur, återföra de poäng som produkten kostat till ditt konto.
Ångerrätten gäller dock inte för produkter som redan har används i fall det efter produktens art med för en värde minskning och vid förseglade ljud-, bild upptagningar eller mjukvara, i fall du har brutit förseglingen.
5.6.2 PointShops annonsörer
För produkter, du köper direkt genom ett erbjudande från en av våra annonsörer på www.pointshop.se, gäller de regler och villkor som framgår av annonsören erbjudande. Ångerrätten skall i sådana fall göras gällande överför annonsören gällande de regler och villkor denna har och PointShop har inget ansvar.
6. Personuppgifter
6.1 Handläggning av personuppgifter
Handläggning av alla personuppgifter följer Personuppgifts lagen (PUL).
De personuppgifter som vi samlar in, eller du ger oss vill bli krypterade och sparade på servrar som är skyddade med lösenord och firewalls. Personuppgifterna är endast tillgängliga för dig och medarbetare hos PointShop.
PointShop vidare ger inte dessa uppgifter utan ditt godkännande. Med mindre att lagar och förordningar på kräver detta eller som svar på en förfrågan från en offentligmyndighet.
6.2 Automatisk insamlande av persondata
En förutsättning för att kunna tjäna poäng på www.pointshop.se är, att din browser acceotera cookies. En cookie är en liten fil med information, som en sajt sparar permanent på din dators hårddisk. Det finns också cookies som sparas tillfälligt på din dator, men som försvinner när du släcker din dator. Cookien gör att sajten känner igen din dator, och används till att förbättra användarvänligheten. Cookies används av de flesta större sajter.
Våra cookies avslöjar och innehåller icke identifierbara informationer eller person data, men gör det möjligt för oss att samla in, registrera och behandla vilka dela av vår sajt, som intressera dig, och hur länge du är på sajten. På det sättet kan vi anpassa sajten efter dina behov. Vi kan också se från vilka sajter besökande kommer från.
Du kan alltid ta bort dessa cookies. I fall du sätter dina internetinställningar till att automatisk radera cookies, kan det dock betyda att kampanjen inte fungerar korrekt och du dåärför inte få de poäng som du har tjänat. Din IP-adress blir också registrerat. Vi använder din IP-adress till statisk och rikta vår annonsering samt till att förbättra vår sajt.
6.3 tredjemans personuppgiftspolitik
PointShop samlar endast in dina personuppgifter med ditt tydliga godkännande.
6.3.1 Annonsörer, leverantörer och andra företag
PointShops hemsida innehåller länkar till andra sajter – typisk annonsörer. PointShop har ingen kontroll med innehåll på tredjepersons sajter och är inte ansvarig för detta sajters användarvillkor, personuppgifts politik eller personuppgifterna, de uttryckligen eller automatisk insamlar. Det användande som du gör på sådana sajter är underlagt tredjepersons regler och villkor, härunder deras regler om personuppgifter. Vi uppmanar dig att slltid läsa deras användar villkor och skydd av personuppgifter noga.
6.3.2 Särskillda tillfällen
Vi får under sekretess dela visa statistiska da omkring hur vårt innehåll används. Dessa data kan innehålla demografiska data såsom åldersgrupp och/eller geografisk placering av grupper av användare. Inga person uppgifter så som namn, e-postadresser vill kunna identifieras utifrån sådana statistiker.
När du använder PointShop, kan upplysningarna omkring ditt beteende, i rensat form bli använt i en större undersökning eller analys av t.ex. Besökandes köpbeteende. Uppgifterna om ditt konkreta köp blir inte använda i förhållande till dig som person. Sådana undersökningar blir gjort av oss eller vår samarbetspartner är underlagda sekretess.
Vi säljer eller delar inte med oss dina personuppgifter med andra företag i vår koncern utan ditt samtycke. Vi förbehåller oss dock rätten till att sälja eller utdela vilka som helst data, inklusive personuppgifter, till tredje person i tillfälle av fusion eller likvidation av vår koncern härunder PointShop. Det är en självklarhet att Person Uppgift Lagen (PUL) vill följas.
7. Support och kundservice
I fall du har frågor omkring PintShop, kan du oftast finna svaret i våra ”Ofta Ställda Frågor” viawww.pointshop.se/helpdesk/faq.asp. Finner du inte svaret kan du skriva till vår kundservice viawww.pointshop.se/helpdesk/ticket.asp?
8. Ansvar
8.1 Ansvarsbegränsning
PointShop har inget ytterligare ansvar, än det som PointShop har enligt dansk lag.
PointShop är under alla omständigheter ansvarsfri vid force majerure, tex., men inte begränsat till: strejk, lockout, brand, saknade transportmöjligheter, krig, valutarestriktioner, datorvirus, hacking, systemfel eller -bortfall, handelssanktioner, energibortfall m.m.
8.2 Ansvar och spärring vid missbruk
Du kan hålla ansvarlig för andras orättsmässiga användning av ditt lösenord till ditt konto i överstämmelse med de regler och begränsningar som finns i lagen.
PointShop spärrar ditt konto i följande tillfällen, när du meddelar kundservice att du har misstanke om missbruk av lösenord, enligt punkt 3.4, eller i fall PointShop misstänker att ditt konto missbrukas. Kontot vill bli öppnat så snart det är säkert att det inte är missbruk, samtidigt får du ett nytt lösenord.
8.3 Generell nätetikett
Vi tar oss rätt till att radera ett användarkonto, ifall den generella nätetiketten inte överhålls. God generell nätetikett är ett gott uppförande och ett vårdat språk, var du visar respekt mot PointShop och andra människor.
9. Missbruk av villkor
PointShop har rätta till att utan varning radera dig som användare, i fall du bryter (missbruk) mot de gällande villkoren på PointShop. I fall du raderas som användare för missbruk, har PointShop rätt till att stänga ditt konto, varvid du mister de poäng som du har tjänat.
PointShop vill gärna ha en god relation till våra användare, och vår kundservice vill som huvudregel vid missbruk, radera ditt användarkonto och kontakta dig om orsaken till detta. Du kan alltid skriva till kundservice i fall du önskar klaga över raderingen. Du bör alltid kontakta kundservice, i fall du har frågor eller tveksamheter om regler och villkor, så kan du få vägledning i hur du använder PointShop Korrekt.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Tack för din kommentar..