Till alla som har följt oss hur det har gått med Telias bredbandsuppskoppling:
Nu ska ni få höra, efter att ha fått en räkning från Telia idag..
Brev till Telia som är skrivet av min man:
Till Telia,
Jag och min fru är så trötta på er Telia.
Ni är arroganta och oförskämda, ingen support får man.
Ingen som kan vägleda oss till ett något så när rimligt resultat vad gäller
bredbandsuppkoppling där vi bor.
Jag har berättat för den kvinna på Telia som jag för snart 2 månader sen talade med,
om vilka förhållanden som råder där vi bor!
Bara en sån sak som att inte personalen tycks lyssna på oss kunder.
Jag talar om för henne att vi har 2 stationära datorer och 1 Lap top,
som jag vill ha uppkopplat till ett mobilt bredband.
Hon skickar utifrån denna information en Usb sticka ?
Hur fungerar man då som Telia personal?
Jag får skicka tillbaka denna Usb sticka och betala porto 112 kronor
som jag ej har fått tillbaka.
Sen beställer jag en Huawei Router E5s, som jag får vänta på till den 15 oktober,
alltså förra fredagen. Nu visar det sig att vi ej kan ha denna router p.g.a. de svåra förhållanden som råder just här där vi bor!
Varför kan ingen tala om detta för mig?
när jag har berättat om de förhållanden som råder hos oss!
Man blir så förbannad så jag vet inte vad!
Bredbandsuppkopplingen är så dålig att den inte orkar med Youtube, Spotify m.m.
Men 2 räkningar har vi fått från Telia, då är ni snabba att agera och inget tycks bli fel på den punkten! En faktura på 447 kr förfallodatum 29 oktober. Denna faktura avser Usb stickan som jag skickade tillbaka den 14 september!
En faktura på 475 förfallodatum 30 november. Denna faktura avser Huawei router E5s som jag den 15 oktober, men jag är fakturerad ifrån den 7 oktober - 30 november ??
Jag har även blivit lovad flera gånger att jag skulle få en månadsavgift betalt av telia för allt krångel och den långa väntan från den 9 september till den 15 oktober då jag fick routern!
Men varje gång som jag har tagit kontakt med telia så ser dom i sina papper att detta är noterat men inget görs åt saken!
Bara snack! Jag är så trött på Telias så kallade kundservice, den är under all kritik det det vet vi nu efter att ha testat telia 2 gånger på 1 år och båda gångerna så har telia misslyckats mot oss som kund! Vi kommer därför att säga upp detta avtal och skicka tillbaka denna router Huawei E5s och hoppas att jag får igen pengarna för den då i alla fall.
Men det återstår väl att se!
SLUT PÅ BREVET TILL TELIA
Tilläggas skall att vi har fram till 15 oktober enbart använt oss utav Comviqs surf
under minst fyra veckor och detta har även noterats här på den här bloggen..
Så hur i all sin dar kan vi då bli debiterade av Telia när vi enbart har använt Comviq?
När vi sedan använder oss utav Telias bredbandsuppkoppling från och den 15 oktober och vi kritiserar uppkopplingen efter att ha genomfört en massa bredbandskontroller så försvarar sig Telia med följande:
"När man har mobilt bredband är det mycket som påverkar hastigheten.
Det är bland annat täckningen, din dator, modemet och hur många som använder nätet för tillfället. Att du får olika hastigheter vid dina mätningar kan bero på att det är fler som använder nätet vid vissa tillfällen, till exempel på kvällar"
Istället skulle man på Telia tala om att detta skulle vara en dålig lösning för oss att ha en Huawei router E5s och använda sig utav trådlöst bredband.
Nu förväntar vi oss en ursäkt och pengar tillbaka av Telia.
Och vi kommer givietvis att även publicera detta på Facebook, för vi vill att folk ska se hur man som liten kund blir behandlad av ett så stort företag som Telia..
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Tack för din kommentar..