Michelin

Michelin

lördag 3 april 2010

Ska vi egga upp oss?

Nu är det påsk och nu skall det ätas en massa ägg och inlagd sill och annat smått och gott som är vanligt vid våra Svenska så kallade påsk-bord.
Men nu när jag inte äter som "vanligt" längre så kan jag inte låta bli att fundera över varför vi alltid ska envisas med att alltid äta tex. skinka, ägg, sill, m.m.
Inte kan vi väl kalla det för vår tradionella julbord, påskbord eller midsommarbord när det varje gång är samma sak som står framdukat på våra bord.
Året runt äter jag både sill och skinka och allt annat som serveras på våra julbord, påskbord och jag tycker att man kan variera och göra något mer än dessa trista middagsbord. Inte behöver vi ha så dålig fantasi, för det finns ju otroligt mycket annat smått och gott som man kan plocka fram vid tex. ett påskbord. För min del så skulle jag helst av allt vilja ha Gioza framdukat, men jag får inte tag i gioza-degen där jag bor, så det får jag ta det vid ett annat tillfälle.
Vad serveras hemma hos er denna påskhelg?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar..