Michelin

Michelin

onsdag 3 mars 2010

Nu får pensionärer "kanske" vin till maten!

Jag säger bara Kanske! För regeringen litar jag inte alls på längre!
Regeringen öppnar för att ge alla äldreboende möjlighet att servera alkohol till maten. En utredning som tillsätts på torsdag ska utreda frågan, rapporterar Ekot.
- Utgångspunkten är att äldre personer ska kunna få fortsätta med sina vanor i så stor utsträckning som möjligt. Det handlar inte om någon överkonsumtion utan om en måltidskonsumtion, säger folkhälsominister Maria Larsson till Ekot.
Idag är det bara vissa äldreboenden som ger pensionärerna möjligheten att dricka alkohol till maten. Utredaren ska även titta på frågan om gårdsförsäljning.
Ja tänk att man ska vara tacksam om man skulle få ett glas vin till maten när man sitter på ett äldreboende. Vem vet regeringen kanske fixar så att man kanske får en liten nubbe till sillen också, dom kanske blir allt mer generösa ju närmare dom själva kommer att hamna där.
Jag tror att dom håller på och förebygger sin egen ålderdom och försäkrar sig om att dom själva ska få sitt vin och nubbe till maten.
Men det var inte alls länge jag skrev om att pensionärerna får enbart dricka max tre koppar kaffe per dag, så frågan är hur regeringen tänker.
Men å andra sidan så är det inte heller sagt hur många glas vin man får ta förstås.
Jag skäms verkligen över hur vi behandlar våra pensionärer som en gång har varit med och byggt upp det här landet och säger bara: Fy!

Image and video hosting by TinyPic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar..