Michelin

Michelin

torsdag 4 mars 2010

Hundskit är ett stort problem, men du kan tjäna pengar på det.

Det är mycket prat om hundskit
Det är några som har skrivit insändare i vår landsortstidning om just hundskit.
En person skriver och undrar varför inte hundägare kan plocka upp efter sina hundar som har gjort sina behov. En annan person är mer förvånad över att det inte är just lämningarna som är det största problemet utan att hundarna är väl aldrig ute på vift ensamma, det finns ju alltid en människa i andra änden av ett koppel.
Ja, det är alltid ett problem med folk som inte förstår att dom måste ta reda på lämningarna efter sina fyrbenta djur. Tyvärr så är det allt för många som struntar i att plocka upp skiten! Ofta ser man hundägare titta åt ett annat håll medans hunden slår rumpan och lägger dynghög.
Det är minst lika otrevligt att se gula fläckar i den vita fina snön, om jag själv vore hundägare så hade jag nog bara lite lätt med foten skotta över lite snö på den gula fläcken och vips så var piss-konsten helt väck. Enkelt och smidigt eller hur?
Om vi människor ställer och pinkar ute i vår Guds fria natur blir vi bötfällda så varför kan man då inte göra detsamma på alla dom som inte plockar upp hundskiten efter deras egna hundar?
Jag lär väl få en massa hundägare på mig nu som vill försöka försvara sina stackars hundar
men jag anser ändå att vi alla måste värna om vår natur och jag tycker att vi kan börja med att ta det steget att inte överge hundskiten och lämna platsen,
utan snällt plocka upp efter sin fyrbenta vän, så var det problemet löst.
Enkelt .........
Eller ska vi göra som dom gör i Taiwan?
Myndigheterna i Taiwan vill bli av med skiten i städerna
- vanligt skräp men även hundbajs -
Taiwaneserna har dock lite svårt med att plocka skiten efter sin hund, därför har miljömyndigheten i staden Taichung bestämt sig för att
betala $ 3 (ca 22 sek) för ett kilo hundbajs.
Frågan är om dom tycker att man på detta sätt " slår två flugor " i smäll.
Jag menar om det är meningen att de som är fattiga ska plocka hundskit på gatorna efter de mer välbärgade folket som har hundar som skitar ner överallt. Är det en jämn fördelning?
Tanken kanske är bra, men här skapar klass-skillnader, vilket jag fullkomligt avskyr.
Alla människor har lika värde oavsett inkomst och position i samhället, man må vara kung eller dräng, det spelar ingen roll enligt mitt tycke.

Image and video hosting by TinyPic

1 kommentar:

  1. Visst är det tokigt om det är tänkt att det ska bli ett sätt för fattiga att försörja sig, men idén är annars rätt bra ur renhållningssynpunkt.
    Här i Sverige är det väl böter på att inte plocka upp efter sin hund ?
    Eller har jag fattat det alldeles galet ?
    Borde i alla fall vara det, för hundskit är jätteäckligt !

    SvaraRadera

Tack för din kommentar..