Man kan ibland på ren Svenska bli FÖRBASKAD!
I början av juli månad blev vi uppringda av Telia och vi blev så småningom övertalade om att gå över till Telia. Men för att kunna göra detta så behövde vi nu ta kontakt med vår nuvarande operatör för att kunna bekräfta övergången.
Efter ett långt samtal med vår nuvarande operatör så kom vi fram till att: det avtal som vi nu hade gjort med Telia inte alls var något prisvärt avtal. Vi blev lite fundersamma först och tänkte att så säger väl alla om sina konkurenter.
Men eftersom vår nuvarande operatör kunde se hur vi ringde, så kunde hon ju se vilka behov vi hade.
Tjänsterna på Telia skulle bli betydligt dyrare för oss för precis samma tjänster som vi redan hade..
Två dagar efter det muntliga avtalet per telefon med Telia så ringer vi upp dem och vill annulera avtalet, fast vi hade 14 dagar på oss att göra det.
Till dags datum så har vi inte fått någon bekräftelse på att vi har annulerat detta muntliga avtal, istället fick vi en bekräftelse på en beställning prisavtalet Mini..
Naturligtvis tog vi kontakt med Telia och ifråga satte detta.
Det visade sig då att vi har varit Telia kund sen den 14/8-09 vilket även bekräftades i Telias skrivelse som vi fick den 29 juli, men man kunde väl inte tro något annat än att detta skulle vara ur världen för vår del.
När vi gjorde en annulering 2 dagar efter vår beställning som var i början av juli månad, så börjar man undra hur Telia arbetar. Vi tycker att det här är högst oseriöst och det liknar bondfångeri och ren desperation till att försöka få tillbaka sina gamla kunder...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Tack för din kommentar..