Michelin

Michelin

söndag 29 september 2013

Arbetslösa ungdomar uppmanas att söka arbete utomlands..det är väl ändå upp och ner vända världen.....

Utlandet ska locka arbetslösa ungdomar

Nu tycker jag att det börjar bli upp och ner vända världen.
Ska våra arbetslösa ungdomar söka arbeten i utlandet emedan vi tar emot folk från andra länder och ska hjälpa, det rimmar dåligt i mina öron.

Det är så illa att ungdomar uppmanas att söka lyckan utanför Sveriges gränser.

Jag läste i vår lilla "by-tidning" 
Att flytta på sig för att anpassa sig efter den rörliga arbetsmarknaden kan vara nyckeln, menade föreläsaren Lena Thofalk som Eures rådgivare på arbetsförmedlingen, med inriktning mot den europeiska arbetsmarknaden.
Det ska inte behöva sitta arbetslösa ungdomar här när det finns jobb, till exempel på callcenterföretag på Irland. Man måste vara realistisk och kan börja med ett mindre steg geografiskt och kulturellt, sa Lena Thofalk.

Men jag kan inte låta bli att ifråga sätta 
Vad ska vi då göra med alla våra invandrare som hela tiden kommer in i vårt land?
Ska vi ge dessa invandrarna arbete men skicka ut våra egna ungdomar?

Jag blir inte alls förvånad om detta skapar hat och rasism..
Varför i rimlighetens namn ska vi skicka ut våra arbetslösa ungdomar till andra länder för att få arbete? Vi ska väl ta hand om våra ungdomar och försöka få dom att stanna här.
Jag tycker att detta är: Upp och ner vända världen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar..