Michelin

Michelin

lördag 13 november 2010

Vad menar CDOM.COM ? Gäller inte garantin? utan att det ska behöva kosta något?


Min mans mobil har börjat krångla..
Det knastrar i den när man pratar med folk och ibland hör man knappt vad som sägs i mobilen och ibland bryts samtalet.
Så han tog kontakt med företaget: CDON.COM och förklarade sina problem. Jag vill att ni läser noga det rödmarkerade..
Hur min man än gör så blir det till en kostnad, frågan är då vad gäller garantin? CDOM.COM kan ju i princip säga och göra precis vad som helst och tillämpa vilka metoder som helst så åker han ändå dit på att betala. Gör man detta för att försöka skrämmas så att man undviker att skicka mobilen till CDON.COM? Det här är väl ingen garanti?
Om en vara inte fungerar så bör man kunna få en ny! Och inte ska det väl vara på kundens bekostnad? Då faller ju all garanti... då är det ju ingen garanti.......


Här är svaret från kundservice

Hej
Vi beklagar att din telefon inte fungerar som den ska.

Du kan själv registrera en serviceorder hos tillverkarens auktoriserade serviceverkstad Anovo, kopiera följande länk och klistra in i adressfältet i din webbläsare:
http://net2.emxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Det som behövs förutom dina kontaktuppgifter är följande:

Serienummer på din telefon/IMEI nummer (För att få fram ditt IMEI nr så tryck in *#06# på din telefon eller titta bakom batteriet. IMEI-numret står även på produktförpackningen.)
Felbeskrivning
Fakturakopia (Den ska skickas med till serviceverkstaden.
Om den saknas returneras mobilen mot en kostnad.)

Du registrerar din service enligt följande:

Sök upp din produkt genom att skriva in modellbeteckning i fältet "Produktnamn" och tillverkare i fältet "Märke".

Följ därefter instruktionerna och fyll i de fält som är markerade som obligatoriska. När din service är registrerad skriver du ut kvittenserna. Den ena skickar du med till serviceverkstaden och den andra behåller du själv som kvitto.

Vi kommer att skicka en fraktsedel till dig så att du kan skicka in din telefon för service. Glöm inte att telefonen måste emballeras väl och inte skickas löst i kuvertet.
CDON eller Anovo tar inte ansvar för om telefonen skulle skadas vid frakten till Anovo.

När din telefon kommer tillbaka från serviceverkstaden finns bifogat en servicerapport om vad verkstaden har utfört på din telefon. SPARA denna rapport för framtida reklamationsärenden.

Om felet ej bedöms som garanti tillämpas vanligtvis ett kostnadsförslag med följande alternativ:

1. Mobiltelefonen repareras mot en kostnad beroende på felets art.
2. Mobiltelefonen returneras utan åtgärd mot en kostnad på 250 kr, som avser undersökningsavgift och fraktkostnad.
3. Mobiltelefonen skrotas på verkstaden mot en kostnad på 200 kr.


Bedöms mobiltelefonen vara felfri kommer den att returneras utan åtgärd och en undersöknings- och fraktavgift tas ut enligt punkt två ovan.

Vi ber dig att inte besvara detta mail. Om du har ytterligare frågor och du har ett konto registrerat hos oss med samma e-postadress (xxxxxx@gmail.com) kan du följa ditt ärende på denna länk: xxxxx. (Om du inte redan är inloggad kommer du bli ombedd att logga in för att komma vidare till ärendet.)

Om du inte har något konto registrerat hos oss och har ytterligare frågor ber vi dig vänligen kontakta oss via Kundservice. Uppge referensnummer xxxxxx i rutan för meddelande.

Med vänliga hälsningar


Kundservice

CDON.COM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar..